یک شیشه عسل آویشن فیروزکوه

یک شیشه عسل آویشن فیروزکوه

عسل آویشن فیروزکوه جزو عسل های طبیعی با بالاترین کیفیت ممکن است که به دلیل داشتن خاصیت بسیار زیاد برای بدن، تبدیل به یک هدیه بسیار با ارزش برای سلامتی انسان شده و از طرفی میزان عرضه و تقاضای آن نیز بالا رفته است.

نحوه تولید و برداشت عسل آویشن فیروزکوه

موم عسل به همراه زنبور

عسل آویشن فیروزکوه همانطور که از قسمت دوم و سوم اسمش پیداست، عسلی است که از شهد گیاه آویشن به دست آمده و و محل تولید آن روستاهای فیروزکوه می باشد، در واقع برای تولید این محصول باید کندوهای عسل را در در مناطقی که گیاهان آویشن در آن رشد کرده اند، مستقر شوند تا به این ترتیب زنبورهای وحشی دامنه های فیروزکوه با استفاده از شهد گیاهان، عسل مورد نظر را تولید نمایند، در واقع همان طور که می بینید نزدیک بودن کندو به شهد گیاه مورد نظر برای زنبور ها مهم خواهد بود.

معمولا برای تولید عسل آویشن فیروزکوه به دو الی چهار ماه زمان نیاز است و از آن جایی که معمولاً تولید آن در اوایل فصل بهار صورت می گیرد گفته می شود که تا ماه تیر تولید آن ها به اتمام خواهد رسید و در این ماه برداشت عسل ها صورت می گیرد، نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که عسل آویشن فیروزکوه جزو عسل های بهاره به شمار می آید و به همین دلیل و رنگ آن روشن تر بوده و ما هیچ نوع عسل آویشنی دارای رنگ تیره باشد نداریم و این یکی از راه های تشخیص نوع اصل از تقلبی است.

برای برداشت عسل آویشن فیروزکوه از کندو ها ابتدا لازم است که با استفاده از دود طبیعی مانند دود هیزوم زنبورها را محل کندو ها دور کرد، البته از روش های دیگری نیز برای دور کردن زنبور ها از کندو استفاده می شود که به دلیل داشتن مواد شیمیایی می تواند کیفیت عسل را تحت تاثیر قرار دهد، پس از برداشت عسل ها از کندو، بسته بندی آن ها در کارخانه صورت می گیرد و عسل مورد نظر هم به صورت موم دار و هم به صورت شیره طبیعی عسل قابلیت بسته بندی دارد.

یکی از جالب‌ ترین نکته ها درباره نحوه تولید و برداشت عسل آویشن فیروزکوه این است که عسل آویشن به دلیل ترکیبات خاصی که دارد معمولاً به محض برداشتن رست نمی‌بندد اما ممکن است که بعد از دو الی سه ماه عسل از پایین شروع به رست بستن و سفید شدن کند که نشان دهنده یک عسل طبیعی است.

عسل آویشن فیروزکوه سرد است یا گرم؟

شیره عسل

یکی از مباحثی که درباره انواع عسل آویشن فیروزکوه در طب سنتی مطرح هست این است که آیا طبع این ماده غذایی سرد است یا گرم، در واقع در طب سنتی که به اصلاح مزاج نیز مشهور است، طبع مواد غذایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل بررسی طبع عسل آویشن به عنوان یکی از پر مصرف ترین عسل ها در کشور حائز اهمیت می باشد و و در ادامه به بررسی آن به صورت کاملاً ساده و مختصر خواهیم دید.

طبق بررسی هایی که انجام شده مشخص گردید که عسل آویشن فیروزکوه دارای طبع گرم است، طبع گرم این عسل باعث می شود که بتوان این ماده غذایی جادویی و پرخاصیت را در کنار انواع غذاهای سرد استفاده کرد، در واقع از این عسل می‌ توان به عنوان یک مصلح استفاده کرد تا طبع غذاهای سرد بر بدن غلبه نکند، چون غلبه کردن طبع سرد در بدن می تواند نتایج بسیار زیان باری داشته باشد که شایع ترین آن ایجاد بی میلی و همچنین چاقی به ویژه در زنان است.

گفتنی است که به دلیل گرم بودن طبع عسل آویشن فیروزکوه، از این ماده غذایی می توان به صورت ناشتا و حتی در وعده صبحانه استفاده کرد، در واقع شروع روز با مواد غذایی گرم در افرادی که دارای طبع صفراوی و بلغمی هستند می‌ تواند کمک کند که دستگاه گوارش به درستی کار کند و به هیچ وجه دچار اسهال و یبوست نشوند، همچنین استفاده از این ماده غذایی که دارای طبع گرم است می تواند کمک کند که معده از زخم معده در امان باشد و دچار عفونت نیز نشود.

عسل آویشن فیروزکوه در بارداری

شیره عسل روی نان

عسل آویشن فیروزکوه همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم در واقع یک هدیه جادویی برای سلامتی بدن بوده و در ادامه این مطلب قصد داریم که به فواید مصرف این محصول در دوران بارداری اشاره کنیم؛

عسل آویشن فیروزکوه دارای مقادیر بسیار زیادی از فولات می باشد، فولات نام دیگر اسید فولیک است که یک نوع ویتامین ضروری برای ساخت خون در بدن می باشد، با توجه به این که در دوران بارداری بسیاری از خانم هااز کم‌ خونی رنج می ‌برند و ممکن است که سلامتی آن ها در این دوران به شدت به خطر بیفتد همواره مصرف محصولاتی که دارای فولات هستند در این دوران توصیه می شود و از آن جایی که عسل آویشن فیروزکوه یک ماده غذایی طبیعی و غنی است، استفاده از آن سودمند خواهد بود.

از طرفی طبق مطالعاتی که بر روی مصرف عسل آویشن فیروزکوه در دوران بارداری صورت گرفته مشخص شد که با مصرف این نوع عسل می توان سلامت جنین را به طور کامل تضمین کرد، در این دوران در صورتی که مواد غذایی طبیعی مصرف شود رشد جنین نیز به صورت کاملا طبیعی و نرمال خواهد بود و می توان در واقع اطمینان نمود که جنین بدون هر نوع مشکل مادرزادی مانند تشکیل نشدن قلب و یا کامل نشدن رشد مغز متولد خواهد شد.

در دوران بارداری بسیاری از خانم ها به دلیل برهم خوردن تعادل هورمون ها ممکن است که دچار استرس و افسردگی شوند که به دو صورت افسردگی قبل و پس از زایمان تقسیم بندی می شود و با توجه به عناصر طبیعی موجود در عسل مصرف آن می تواند تاثیرات بسیار شگرفی در متعادل کردن ترشح هورمون ها در این دوران از خود نشان دهند، همچنین به دلیل داشتن منیزیم می تواند ترشح سروتونین را افزایش دهند که یک نوع هورمون ضد افسردگی به شمار می آید.

افرادی که دارای سابقه سقط می باشند اغلب دارای مشکلاتی مانند ضعیف بودن رحم هستند که نمی تواند جنین را در خود نگه دارد اما استفاده از عسل آویشن فیروزکوه به صورت خوراکی و همچنین مالش قسمت پایین شکم با آن می تواند در تقویت رحم بسیار سودمند باشد و در دوران بارداری کمک کند که جایگزینی جنین به خوبی در رحم صورت بگیرد و همچنین بتواند جنین را در خود نگه دارد و مانع از سقط خود به خودی شود.
[table id=9 /]

جایگاه عسل آویشن فیروزکوه در صادرات

زنبور های عسل روی موم

عسل آویشن فیروزکوه نه فقط به عنوان یک عسل محبوب در ایران بلکه به عنوان یک عیل بسیار پرطرفدار در بازارهای خارجی به شمار می آورند، چرا که این نوع عسل در کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای خاورمیانه جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده و به همین دلیل است که صادرات آن در ایران به صورت گسترده در حال افزایش است و توانسته سود زیادی را وارد کشور کند و بیش تر وارد کنندگان این محصول از ایران هم سالانه به میزان واردات خود می افزایند.

یکی از مهم ترین مواردی که از این موضوع می‌ توان به آن پی برد این است که کیفیت این عسل به صورت هر سال در حال افزایش است که توانسته رضایت مصرف کنندگان را به خود جلب نماید و به این ترتیب صادرات آن را افزایش دهد گفتنی است که معمولاً نوع صادرات این محصول به کشورهای دور و نزدیک متفاوت است، به طور مثال در صورتی که یکی از کشورهای خاورمیانه جزو وارد کنندگان این محصول باشد معمولاً صادرات آن به صورت زمینی صورت گرفته و در صورتی که یکی از کشورهای اروپایی باشد به صورت هوایی ارسال می گردد.

یکی از بزرگ ترین پیشرفت هایی که ایران در زمینه صادرات انواع عسل آویشن فیروزکوه داشته است نحوه بسته بندی می باشد، در واقع یکی از مهم ترین فاکتورها در دنیای امروزی برای افزایش فروش یک محصول ظاهر و بسته بندی آن است و این روزها نیز به دلیل گسترش نقش هنر و طراحی در بسته بندی محصولات، جذاب ترین طرح ها به کار می رود و به این ترتیب مشتریان نیز جذب خرید آن ها می شوند.

فروش کیلویی عسل آویشن فیروزکوه

شیره زرد عسل

عسل آویشن فیروزکوه در مجموعه عسل آنسه به صورت کیلویی به فروش می رود و مشتریان عزیز می توانید به منظور تهیه این معجون جادویی ابتدا با کارشناسان فروش ما در تماس باشند تا پس از دریافت راهنمایی های لازم و همچنین استعلام قیمت، سفارش محصول را ثبت نمایند.

گفتنی است که مجموعه عسل آنسه یکی از معتبرترین مجموعه فروش عسل در کشور به شمار می آید که انواعی از عسل های با کیفیت را با قیمتی بسیار مناسب به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

پاسخ به دو سوال درباره عسل آویشن فیروزکوه

۱٫ عسل آویشن فیروزکوه چگونه تولید می شود؟

این نوع عسل از شهد گیاهان آویشن موجود در روستاهای فیروزکوه به دست می آید و برداشت آن نیز به صورت اصولی و ارگانیک می باشد.

۲٫ قیمت عسل آویشن فیروزکوه چه قدر است؟

به طور کلی با توجه به فاکتور های مختلف قیمت عسل طبیعی آویشن چیزی حدود دویست الی سیصد هزار تومان به ازای هر کیلو گرم می باشد.

 

 

15 دیدگاه

  • عسل یکی از ماده های مغذی برای سلامتی است مصرف ان فواید زیادی را برای بدن به همراه دارد، همچنین خرید وفروش ان سود اوری زیادی برای صنعت صادرات به همراه خواهد داشت🌹

  • عسل اویشن که از گل های نعنایی و گونه های آویشن به خصوص گونه آویشن معمولی و آویشن وحشی بدست میاد و دارای بوی معطری ست.
    مصرف منظم عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی و آنتی‌ اکسیدانی می‌تونه باعث تقویت چشمگیر سیستم ایمنی بدن بشه.
    و همچنین میتونه به تصفیه و تقویت سیستم گوارشی کمک کنه.

  • قربان عسل هاتون عالی بود
    تو این دوره که عسل با کیفیت و مطمئن گیر نمیاد وافعا عسل های شما با کیفیت بود و حتی ازمایشگاه هم فرستادم دقیقا همون کیفیتی بود که خودتون گفتین
    خدا برکت بده به مالتون

  • کیفیت محصولاتتون واقعا عالیه. خدا قوت و خسته نباشید

  • تا امکان خرید عسل طبیعی هست واقعا حیفه که عسل فروشگاهی مصرف بشه

  • تجربه شخصی خودم از استفاده عسل طبیعی رو میگم
    هیچوقت مزه و بویی که با خوردن عسل طبیعی حس میکنید رو با عسل های فروشگاهی و کارخونه ای نمیتونید تجربه کنید. اگر به عسل علاقه دارید فقط عسل طبیعی رو مصرف کنید.

  • عسل آویشن فیروز کوه در روستاهای فیروز کوه و از گیاه آویشن که خواص دارویی این دو معجونی است با طبع گرم که عالی برای جلوگیری از غلبه طبع سرد غذاهای سرد به بدن می شود.
    🏗️🏗️🏗️🔲موتا موزائیک 🔲🏗️🏗️🏗️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *