شیره عسل با قاشقک

شیره عسل با قاشقک

از دیگر عسل های معروفی که در استان های جنوبی کشور ایران تولید می شود، عسل صخره ای است. امروزه با کیفیت ترین عسل صخره ای جنوب به روش مستقیم یا بی واسطه توسط بهترین فروشندگان به فروش می رسد.

در روش مستقیم به دلیل نبود انواع واسطه ها در زمان خرید و فروش و همچنین فروش از شخص تولید کننده به مصرف کننده، تمامی هزینه های اضافی به صورت کامل حذف می شود.فروش مستقیم عسل صخره ای، مزیت های فراوانی به همراه دارد که از مزیت های اصلی و مهم آن سوددهی بیشتر نسبت به سایر روش های فروش است.

امروزه می توان با بهره گیری از روش های مختلف از جمله روش عمده این نوع عسل را با قیمت ارزان تر نیز خریداری کرد. دلیل ارزان تر بودن قیمت عسل صخره ای در روش عمده، خرید مقدار زیادی از این محصول در مدت زمان کوتاه از تولید کننده و حتی فروشنده ها می باشد.

امروزه بسیاری از فروشگاه ها و مراکز خرید و فروش به منظور سود دهی بیشتر، اغلب به صورت مستقیم و از شخص تولید کننده اقدام به خریداری این محصول می کنند.

تولید عسل صخره ای اعلا

عسل زرد داخل شیشه

عسل صخره ای به عسلی هایی گفته می شود که توسط زنبور عسل داخل صخره و شکاف سنگ ها و یا بر روی تنه درختان در مناطق کوهستانی و خارج از کندوهایی که توسط انسان ها ساخته شده، تولید می شود. عسل صخره ای اعلا را می توان از درجه یک ترین و طبیعی ترین عسل های تولیدی در کشور ایران دانست.

عسل صخره ای به همراه موم آن توسط زنبورها بر روی تنه درختان، حفره و شکاف انواع صخره و سنگ ها در زمان های خاصی از سال تولید شده و سپس افراد به جستجو و جمع آوری آن می پردازند. دلیل اصلی گران و ارزشمند بودن عسل صخره ای جنوب، کمیاب و تلاش و زمان فراوان برای جمع آوری آن می باشد.

بهترین زمان برداشت عسل های صخره ای جنوب که در مناطقی از کردستان نیز تولید می شود، از اوایل خرداد ماه تا آخرین ماه تابستان یعنی اواخر شهریور ماه است. بیشترین میزان تولید عسل صخره ای در مدت زمان ذکر شده یعنی به مدت ۴ ماه است.

تولید عسل صخره ای اعلا توسط زنبورهای عسل به عوامل زیادی بستگی دارد که از مهمترین آن می توان به پوشش گیاهی منطقه مورد نظر، آب و هوا و علاوه بر این به روش جمع آوری این محصول توسط انسان ها و بسته بندی آن اشاره کرد. به هر اندازه که منطقه از نظر تراکم و پوشش گیاهی وسیع تر باشد، عسل مرغوب تری تولید می شود.

عسل صخره ای گون

شیره عسل سیاه

عسل صخره ای با توجه به نوع گیاه و شهد استفاده شده در تولید آن، دارای انواع مختلفی است که از معروف ترین آنها میتوان عسل صخره ای گون را نام برد. این عسل از شهد گیاه گون که توسط زنبور عسل تغذیه شده تولید و سپس در بازار عرضه می شود.

وجود برخی از خصوصیات و مشخصات ظاهری سبب تمایز عسل گون صخره ای با سایر محصولات مشابه شده است که در ادامه این مطلب برخی از آنها را ذکر خواهیم کرد. از آنجایی که میزان ساکارز عسل صخره ای گون بسیار کم است، برای افراد مبتلا به قند خون یک ماده غذایی مقوی محسوب می شود.

گیاه گون با توجه به نژاد خود از نظر رنگ دارای انواع مختلفی از جمله: سفید، بنفش، قرمز، آبی و صورتی است که اغلب در مناطق کوهستانی رویش دارند. از این رو عسل گون تولید شده با توجه به این رنگ های گیاه دارای رنگ تیره و روشن تر هستند.

از خواص قابل توجه عسل گون صخره ای برای سلامت بدن می توان به: درمان و رفع کم خونی به دلیل سرشار بودن از آهن فراوان، درمان و کاهش علائم سرماخوردگی از جمله گرفتگی صدا، درد گلو به علت طبع گرم و آنتی اکسیدان بالا، تقویت حافظه و افزایش قدرت یادگیری در دانش آموزان و التیام انواع زخم از جمله زخم ریه و گلو اشاره کرد.

از جمله نکات مهمی که در رابطه با مصرف عسل گون باید به آن توجه داشت، مقدار و نحوه مصرف آن و همچنین توجه به میزان حساسیت و آلرژی نسبت به زنبور عسل است. بهتر است که عسل گون صخره ای به مقدار کم و با توجه به نیاز بدن فرد و با مخلوط شدن با نوشیدنی های ولرم مصرف شود.

همچنین افرادی که به زنبور عسل آلرژی شدید دارند، می بایست در مصرف عسل بسیار دقت کرده و طبق نظر متخصص تغذیه از آن استفاده نمایند.

عسل صخره ای شکر تیغال

شیره عسل موم دار

همانطور که در مطالب قبلی ذکر شد، عسل نیز مانند اکثر مواد غذایی دیگر از جهت ترکیبات، روش تولید، رنگ، طعم و سایر مشخصات ظاهری دارای انواع گسترده ای است. از دیگر عسل های معروف ایرانی، عسل صخره ای شکر تیغال است که به دلیل خواص فراوان و ارگانیک بودن مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

در ابتدا به معرفی گیاه شکر تیغال که ماده اصلی برای تولید این عسل است، می پردازیم. شکر تیغال را می توان از جمله گیاه های چندین ساله که به صورت علفی و خاردار رشد می کند و دارای گونه های بسیار زیاد است، دانست. البته گیاه شکر تیغال دارای نام های دیگری از جمله: خار شکر، تیغ فندک، قنقال و همچنین شکر تیار نیز می باشد.

تولید شده از این گیاه دارای خواص درمانی فراوانی بوده و از این رو در ساخت انواع داروهای درمانی و در طب سنتی به منظور درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. این گیاه در مناطق جنوبی اغلب در دو ماه فروردین و اردیبهشت گلدهی دارد و زنبور عسل بیشترین میزان شهد را در این مدت از آن تغذیه می کند.

البته در مناطق دیگر به خصوص نواحی کوهستانی، گلدهی این گیاه تا اواخر ماه مرداد نیز انجام می شود. بیشترین میزان شهد و گرده این گیاه در گل های آن است که به رنگ سبز و شکلی نامنظم و دندانه دار است. بیشترین میزان رشد این گیاه در مناطق جنوبی در دو استان کرمان و شیراز است که بهترین عسل های صخره ای نیز در آنجا تولید می شود.

از خصوصیات مهم عسل صخره ای شکر تیغال طعم و مزه مطلوب آن و از خواص دارویی این عسل، درمان آسم، سرفه های خشک شدید، تنگی نفس، کاهش و رفع یبوست، درمان چاقی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش و رفع افسردگی به دلیل داشتن عنصر منیزیم می باشد. همچنین در طب سنتی اغلب از عسل شکر تیغال به دلیل مزه عالی به عنوان طعم دهنده در اکثر داروها استفاده می گردد.

عسل صخره ای گشنیز

عسل موم دار شیره ای

از دیگر عسل های صخره ای که با گیاهی معروف تولید شده، عسل گشنیز است که علاوه بر فروش در بازارهای داخلی به سایر کشورهای خارجی نیز صادر می شود. در عسل گشنیز خاصیت های خوراکی و دارویی باور نکردنی وجود ندارد که سبب تمایز آن با سایر نمونه های مشابه شده است.

این عسل از شهد گیاه گشنیز توسط زنبورهای عسل در صخره و شکاف سنگ ها تولید شده و مورد بررسی تمامی آزمایشگاه های تخصصی جهت ارزیابی کیفیت نیز قرار گرفته است. عسل صخره ای گشنیز به طور کامل و صد در صد از شهد گل گشنیز تهیه نشده است و تنها ۸۵ درصد یا حتی کمتر از شهد این گیاه در عسل گشنیز وجود دارد.

رنگ کهربایی تیره، فعالیت آنتی اکسیدانی زیاد، ساکارز پایین، طبع گرم، طعم و مزه عالی و شیرینی ملایم از خصوصیات مهم این عسل محسوب می شود. این عسل را می توان در روزهای سرد زمستان در وعده صبحانه به همراه آب ولرم و کمی آبلیمو تازه به صورت ناشتا میل کرد و از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا تا حدودی جلوگیری نمود.

عسل صخره ای گشنیز برای افرادی که از بی خوابی و خواب نامنظم به دلیل استرس رنج می برند، یک ماده غذایی مناسب است. زیرا وجود برخی از ترکیبات موجود در این عسل سبب تنظیم هورمون های بدن، کاهش استرس و در نتیجه یک خواب عمیق و آرام بخش می شود.

عرضه عسل صخره ای جنوب درجه یک

چند شیشه عسل موم دار

کشور ایران را می توان از معروف ترین کشورهای دنیا در حوزه تولید عسل مرغوب و طبیعی دانست که در چندین سال اخیر به دلیل تولید گسترده و متنوع عسل، علاوه بر عرضه در بازار و فروشگاه های داخلی آن به صادرات این محصول به کشورهای خارجی نیز می پردازد.

عرضه عسل صخره ای جنوب درجه یک پس از اتمام مراحل تولید، جمع آوری و بسته بندی توسط باتجربه ترین فروشندگان به تمامی مراکز خرید و فروش و بازارها به روش های مختلفی انجام می شود. از جمله روش های رایجی که اغلب به منظور عرضه این محصول مورد استفاده قرار می گیرد، روش مستقیم، غیر مستقیم، عمده و جزئی است.

قیمت عرضه عسل صخره ای جنوب در هر یک از این روش های ذکر شده با توجه به وجود واسطه، عرضه از تولید کننده به مصرف کننده، تعداد محصول، نوع بسته بندی از نظر متریال و وزن متغیر است.

در سال های اخیر عرضه عسل های صخره ای جنوب علاوه بر روش حضوری به صورت آنلاین و اینترنتی از طریق سایت های معتبر و معروف نیز انجام می شود.

 

 

 

17 دیدگاه

  • عسل گشنیز سخره ای بسیار طعم عالی داره و من به محض تست کردن عاشقش شدم.

  • عسل درجه یکی بود من که خیلی راضی بودم عسل گشنیز خواص بسیار بالایی داره و برای بدن بسیار مفید هست.

  • مصرف عسل صخره ای به عنوان یک محصول سالم و طبیعی تاثیر زیادی در سلامت جسمی افراد دارد.

  • ترکیب عسل صخره ای اصل به همراه آبلیمو طبیعی تاثیر زیادی در کاهش گلودرد و علائم سرماخوردگی به خصوص در فصل زمستان دارد.

  • افرادی که دارای مزاج سرد هستند می توانند از عسل صخره ای گشنیز که کاملا ارگانیک است، برای رفع سردی بدن خود استفاده نمایند.

  • طعم عالی و خالص بودن انواع عسل صخره ای سبب محبوبیت و پرفروش شدن آن در بازار شده است.

  • با سلام تعریف طعم و مزه فوق العاده عسل صخره ای را زیاد شنیده بودم برای همین سفارش دادم

  • اگر دچار سرما خوردگی شده اید مقداری عسل را با آبجوش و آبلیمو تازه ترکیب کرده و میل کنید،معجزه می کند

  • من از عسل طبیعی برای شیرین کردن کیک و شیرینی استفاده می کنم، طعم خوبی به شیرینی ها می دهد

  • ترکیب کردن مقداری عسل با شیر گرم می تواند به داشتن خوابی راحت در شب کمک زیادی کند

  • بچه های من عاشق طعم عسل صخره ای هستند، معمولا صبح ها برای وعده صبحانه با کره میخورند

  • گشنیز جز سبزی هایی هست که ارزش غذایی بالایی داره به همین دلیل تولید عسل از اون باعث میشه که بتونیم به راحتی از خواص این سبزی استفاده کنیم.

  • به این دلیل که پرورش و تولید گیاه گشنیز خیلی آسون و‌ سریع انجام می شه، با توجه به همین مسئله تولید عسل گشنیز هم خیلی راحت هست.

  • عسل گشنیز به صورت بسته بندی شده به مصرف کننده عرضه می شه و کیفیت بسیار عالی اون باعث شده که مصرف کننده از این عسل خیلی راضی باشه.

  • سلام و عرض خسته نباشید دارم خدمت شما دوستان عزیز قیمت عسل صخره ای به صورت عمده چه قدر هستش و اینکه به استان یزد هم ارسال دارید؟

  • عسل صخره ای از نوع عسل های طبیعی و گیاهی هستش و خواص بسیار زیادی برای سلامتی انسان دارد با مصرف عسل طبیعی از خواص فوق العاده آن بهره مند شوید

  • عسل صخره ای از نوع عسل های خاص و با طعمی متفاوت که این روزا مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته کیفیت بسیار بالای آن بسیار چشم گیر هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *