عسل شیشه ای به همراه بذر و گل و گیاه

عسل شیشه ای به همراه بذر و گل و گیاه

عسل کتیرا از جمله محصولاتی است که در شهر شیراز به صورت گسترده تولید شده و سپس در بازارهای داخلی به مشتریان عرضه می شود. در سال های اخیر استقبال بی نظیر متقاضیان داخلی نسبت به خریداری این محصول و آگاهی آنها از خواص دارویی و خوراکی این محصول، عرضه آن نسبت به قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

عسل کتیرا شیراز اغلب به دو روش عمده و جزئی در وزن های متفاوت با بهترین متریال ها بسته بندی شده و سپس به خریداران عرضه می شود. در عرضه عمده به دلیل فروش تعداد زیادی از عسل کتیرا شیراز در مدت زمان کوتاه، قیمت آن تا حدودی کاهش می یابد.

عسل کتیرا شیراز در مرداد ۱۴۰۱ نسبت به چندین ماه قبل، افزایش قیمت داشته است. تورم و نوسانات بازار، تولید محدود، کیفیت عالی و ارگانیک بودن از مهمترین دلایل افزایش قیمت این محصول است. این عسل دارای خواص دارویی بسیار زیادی است و از این رو به منظور ساخت انواع دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

عسل کتیرا شیراز چیست؟

عسل طبیعی درختی

شهر شیراز را می توان از بزرگترین مراکز تولید عسل طبیعی دانست که دلیل آن وجود مراتع و گلزارهای بسیار و انواع باغ های میوه در این شهر است. عسل کتیرا شیراز از معروف ترین آنها محسوب می شود که محبوبیت ویژه ای در بین مشتریان دارد.

به عسلی که بخش وسیعی از شهد مورد نیاز آن از گیاهی به نام کتیرا باشد، عسل کتیرا گفته می شود. زمانی که شهد کلی عسل تولید شده، از یگ گونه و به اندازه ۵۰ درصد یا بیشتر باشد، محصول نهایی با نام همان گیاه خاص، نامگذاری می شود. عسل کتیرا به دلیل آنکه بخش عمده آن از شهد گیاه کتیرا تهیه شده، به این نام معروف شده است.

این عسل در دشت های وسیع شهر شیراز به صورت طبیعی در فصل تابستان که میزان گل و گیاهان فراوانی وجود دارد، تولید می شود. وجود برخی مشخصات ظاهری، خواص درمانی و ویژگی های منحصر بفرد سبب تمایز آن با سایر محصولات مشابه شده است.

از نکات مهمی که در رابطه با  عسل کتیرا شیراز  باید مورد توجه قرار داد، عدم مصرف آن برای کودکان زیر دو سال و افرادی که به نیش زنبور عسل و همچنین سایر فراورده های آن حساسیت دارند، است. همچنین میزان مصرف این عسل برای افراد بزرگسال به اندازه دو الی ۳ قاشق غذاخوری به صورت روزانه و برای کودکان بالای دو سال به اندازه یک قاشق چای خوری در طول روز است.

به منظور ماندگاری طولانی مدت عسل شیراز بهتر است که در محیطی کاملا خنک و خشک و خارج از یخچال نگهداری شود. همچنین نوع ظرف حاوی عسل و محکم بودن درب آن در ماندگاری آن نیز تاثیر بسیاری دارد.

مشخصات کلی عسل کتیرا شیراز

چندین شان عسل کندویی

عسل کتیرا از جمله محصولات صد در صد طبیعی با خواص منحصر بفرد در حفظ سلامت جسمی و روحی است. از جمله مشخصاتی که سبب تمایز این نوع عسل با سایر محصولات مشابه شده است می توان به: رنگ کهربایی روشن، طبع معتدل و سرد، غلظت نسبتا زیاد، طعم شیرین، ساکارز یک درصد، ماندگاری طولانی مدت و امکان شکرک زدن به دلیل طبیعی بودن اشاره کرد.

شکرک زدن عسل کتیرا شیراز یکی از راه های تشخیص اصل بودن و عدم وجود شکر در آن است. دلیل اصلی شکرک کردن این عسل وجود ماده ای به نام آنزیم آمیلاز و دیاستاز در عسل است. از آنجایی که عسل کتیرا داری طبع سرد و معتدل است، برای افراد گرم مزاج مناسب خواهد بود و تمامی خواص گیاه کتیرا را در بردارد.

بسیاری از کارخانه و افراد تولید کننده عسل کتیرا، تمامی مشخصات و ویژگی های محصول مورد نظر را بر روی بسته بندی عسل درج کرده تا خریداران به صورت کامل با آن آشنا شوند. از آنجایی که طعم عسل بسیار شیرین است و برخی افراد این طعم شیرین را نمی پسندند بهتر است که به همراه کمی آبلیمو مصرف شود.

از مشخصات دیگر این عسل میزان ساکارز، درصد گیاه کتیرا و میزان گلوکز و همچنین ویتامین و مواد مغذی موجود در آن است که در آزمایشگاه های مواد غذایی با استفاده از دستگاه مخصوص، میزان تمامی این موارد به صورت کاملا دقیق مشخص می شود.

عسل کتیرا شیراز در بارداری

برداشتن عسل با قاشقک

بارداری از حساس ترین دوران برای اکثر خانم ها و مادران است که در این دوران علاوه بر خود باید مراقب سلامت جنین نیز بود. استفاده از یک رژیم غذایی سالم و مقوی مهمترین اصل در حفظ سلامت مادر و جنین است. عسل کتیرا شیراز از جمله بهترین مواد خوراکی با خواص فراوان است که مصرف آن در بارداری فواید بسیاری به همراه دارد.

البته خوب است بدانید که مصرف عسل کتیرا شیراز  در این دوران باید طبق نظر پزشک متخصص و در صورت عدم حساسیت و آلرژی مصرف شود. مصرف عسل کتیرا در دو ماه آخر بارداری به دلیل طبع معتدل مانع از ایجاد زردی در نوزاد می شود.

قند موجود در عسل کتیرا کاملا طبیعی بوده و از این رو خانم های باردار می توانند از آن به عنوان شیرین کننده طبیعی برای تهیه انواع نوشیدنی و حتی در وعده صبحانه و عصرانه استفاده نمایند. قند طبیعی عسل کتیرا مانع از ایجاد بیماری دیابت و قند خون در ماه های آخر بارداری و زایمان زودرس نیز می شود.

از خواص دیگر عسل کتیرا شیراز در بارداری می توان به تقویت سیستم ایمنی مادر، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش یبوست، درمان و رفع انواع عفونت و پاکسازی بدن از سموم، مانع از ابتلا به مشکلات معده از جمله نفخ، رفلاکس، زخم معده و سوزش و حتی درمان این بیماری ها اشاره کرد.

همچنین خانم های باردار که از مشکلات فقر آهن و کم خونی رنج می برند، می توانند عسل را در برنامه غذایی خود قرار داده و با مصرف به اندازه و منظم آن مشکل کم خونی خود را برطرف کنند.

از آنجایی که در دوران بارداری مصرف انواع قرص و داروهای شیمیایی برای بسیاری از بیماری ها مانند سرماخوردگی ممنوع است، با مصرف شربت عسل به همراه آبلیمو و زنجبیل تازه می توان گلو درد و سرفه را تا حد زیادی درمان کرد. علاوه بر این عسل و آبلیمو در تقویت سیستم کلی بدن نیز تاثیر زیادی دارند.

روش های صادرات انواع عسل کتیرا شیراز

برداشتن عسل برای ریختن در چای

در چندین سال اخیر محصولات گسترده ای از کشور ایران به سایر کشورهای اروپایی و همسایه صادر می شود که عسل کتیرا شیراز نمونه ای از این محصولات می باشد. صادرات عسل به دیگر کشورهای متقاضی مانند صادرات دیگر محصولات نیازمند رعایت برخی ضوابط و قوانین است تا محصول مورد نظر به صورت قانونی وارد کشور خارجی شود.

بخش عمده ای از عسل کتیرا ایرانی به چین، ترکیه و همچنین کشورهایی که در حوزه خلیج فارس قرار دارند، صادر می شود. متنوع بودن شرایط آب و هوا و جغرافیایی، دارا بودن مراتع وسیع و تنوع در دشت و گل های فراوان در کشور ایران از مهمترین دلایل تولید گسترده عسل و صادرات آن است.

به صورت کلی به منظور صادرات کالا از دو روش استفاده می شود که دو روش صادرات موقتی و صادرات قطعی است. هر یک از این روش ها خود دارای چندین نوع هستند. در صادرات قطعی که بسیار رایج است، محصول مورد نظر از مرز و اداره گمرک عبور کرده و به کشور متقاضی جهت فروش صادر می شود.

در صادرات موقتی، محصول و کالای مورد نظر از جمله عسل تنها به منظور ارائه در نمایشگاه های بین المللی و شناسایی بهتر آن به مشتریان خارجی، به کشور های دیگر صادر شده و پس از اتمام نمایشگاه به کشور باز می گردد.

به صورت کلی بخش عمده ای از عسل کتیرا تولید شده در کشور ما به صورت قطعی و به منظور کسب درآمد و رفع بخش مهمی از مشکلات اقتصادی به کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای خارجی صادر می شود.

خرید عمده عسل کتیرا شیراز ارزان

برداشتن عسل قاشقک شفاف

امروزه عسل کتیرا شیراز به دلیل طعم و کیفیت عالی، خرید فوق العاده ای را در مراکز فروش داخلی به خود اختصاص داده است. بسیاری از افراد به دنبال خرید این عسل با ارزان ترین قیمت ممکن هستند و به همین دلیل اغلب از روش عمده یا کلی که مزیت های بسیاری دارد، استفاده می کنند.

در روش عمده به دلیل آنکه مشتریان تعداد زیادی از عسل کتیرا را در بسته بندی های متفاوت در مدت کوتاه، خریداری می کنند، قیمت آن تا حدودی نسبت به روش جزئی کاهش می یابد. خوب است بدانید که عسل کتیرا از خصوصیات مهمی برخوردار می باشد و از این رو قبل از خرید آن با تمامی این خصوصیات آشنا شده و سپس اقدام به خریداری آن نمایید.

افراد یکه قصد خریداری عسل کتیرا شیراز به روش عمده را دارند، می توانند به صورت مستقیم از شخص تولید کننده با پرداخت حداقل هزینه ممکن و حذف هزینه های اضافی مربوط به واسطه ها این محصول را در تعداد زیاد خریداری نمایند.

در زمان خریداری این محصول علاوه بر مناسب و ارزان بودن قیمت آن، می بایست به نکات دیگری از جمله بسته بندی بهداشتی و شیک، درج شدن تاریخ تولید و انقضاء بر روی بسته بندی و رنگ نیز توجه کنید؛ زیرا یک عسل طبیعی و اصل با بسته بندی بهداشتی به فروش می رسد.

 

 

16 دیدگاه

  • عسل کتیرا جز عسل های پرفروش شیراز هستم معمولاً به صورت جزئی و همچنین عمده به فروش می رسد.

  • عسل کتیرا بسیار با کیفیت است و طعم بسیار عالی دارد من برای اولین بار این عسل را امتحان کردم.

  • عسل کتیرا آنتی اکسیدان های موثری دارد که بسیار برای بدن انسان مفید و ضروری هستند و شما می توانید برای حفظ سلامت خود به طور مداوم از این مدل از عسل استفاده کنید.

  • عسل جز خوراکی های شیرینی است که مصرف آن می تواند فواید مفیدی برای سلامتی داشته باشد

  • من از این مجموعه عسل کتیرا تهیه کردم، سر وقت به دستمون رسید همچنین طعم خوبی داشت

  • اگر گلو دارید مقداری عسل را با آبجوش و آبلیمو ترکیب کرده مصرف کنید، معجزه می کند

  • من برای ماسک مو و ماسک صورت از عسل طبیعی استفاده می کنم چون فواید بسیار زیادی دارد

  • اگر دوست دارید خواب خوب و آرامی داشته باشید مقداری عسل را با شیر گرم ترکیب کرده و میل کنید

  • اگر به دنبال یک عسل طبیعی و با طعم ناب هستین، حتما این عسل را امتحان کنید.

  • با خرید و مصرف این عسل، سایر شیرین کننده های مصنوعی و مضر را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

  • این عسل را می توانید به صورت عمده خریداری کنید و برای مدت طولانی نیز نگهداری نمایید.

  • مصرف عسل کتیرادر فصل پاییز و زمستان برای درمان و کنترل سرماخوردگی بسیار توصیه میشه.

  • اگر به دنبال رفع خستگی جسمانی و داشتن یک خواب راحت هستید، حتما عسل کتیرا را قبل از خواب مصرف کنید.

  • عسل کتیرا شیراز برای رفع خستگی عالیه افرادی که مشکل بی خوابی دارن بهتره مصرف این عسل رو فراموش نکنن چون باعث تنظیم خواب میشه

  • عسل کتیرا از اون عسل با غلظت بالا و طعمی عالی هستش کیفیت بالا خواص بی شمار و خواصی فوق العاده باعث شده که افراد از مصرف آن استقبال به عمل آوردند

  • عسل کتیرا از نوع عسل هایی با غلظت بالاست که بهتر هستش درون یخچال نگه داری باشه تا غلظت عسل به مرور زمان تغییر نکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *