زنبور روی موم عسل

زنبور روی موم عسل

عسل از جمله مواد خوراکی مغذی و سالم است که در اکثر مناطق و شهرهای کشور ایران به صورت گسترده توسط زنبورهای عسل تولید می شود. عسل کوهی کردستان اصل را می توان از نمونه های معروف و پرفروش این محصول دانست که به دلیل کیفیت عالی فروش فوق العاده ای را در بازار به خود اختصاص داده است.

قیمت عسل کوهی کردستان اصل تحت تاثیر پارامترهای بسیاری از جمله: میزان کیفیت، وزن و اندازه، نوع متریال استفاده شده برای بسته بندی، بسته بندی شیک و بهداشتی، برند، نوسانات موجود در بازار و روش های خرید و فروش بستگی دارد.

تمامی این پارامترهای ذکر شده پس از تولید محصول مورد نظر، توسط سازمان و صاحب نظران فعال در این حوزه مورد بررسی قرار گرفته و سپس قیمت دقیقی برای این نوع عسل مشخص می شود. لیست فروش عسل کوهی کردستان اصل در پاییز سال ۱۴۰۱ نسبت به سال های قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

کیفیت عالی، قیمت مناسب و آگاهی افراد از فواید و خواص شگفت انگیز عسل کوهی در حفظ سلامت بدن از مهمترین دلایل افزایش فروش این محصول در پاییز ۱۴۰۱ است.

معرفی عسل کوهی کردستان

شان عسل شیره دار

در شهر کردستان و همچنین مناطقی از استان آذربایجان غربی که افراد کردنشین بسیاری ساکن هستند، باکیفیت ترین عسل ها تولید می شود. دلیل تولید گسترده عسل باکیفیت در این مناطق، جغرافیای بسیار عالی و البته وجود کوهستان های بسیار و انواع پوشش های گیاهی وحشی و پر شهد متنوع جهت تغذیه زنبورهای عسل است.

بدن شک عسل کوهی کردستان از خاص ترین و محبوب ترین عسل های طبیعی در کشور ایران می باشد. در این کردستان و مناطق اطراف آن عسل های متنوعی تولید می شود که هر کدام بر اساس خواص، طعم و مزه، ترکیبات و مواد تشکیل دهنده، میزان غلظت و رنگ نامگذاری و تقسیم بندی می شوند.

از معروف ترین آنها می توان به: عسل وحشی موم دار معروف به موم ابریشمی، عسل وحشی تنه درختی، عسل های موم دار خود بافت، عسل کوهستانی بدون موم کاملا گیاهی، عسل کوزه ای، عسل موم برگه دار و عسل وحشی صخره که هر کدام خصوصیات مربوط به خود را دارند، اشاره کرد.

عسل را می توان از سالم ترین مواد غذایی که ماندگاری بسیار زیادی دارد، دانست. در بسیاری از آیه های قرآنی و احادیث ائمه اشاره های فراوانی به خواص عسل و مصرف آن شده است. امروزه نیز بسیاری از پزشکان طب سنتی و طب نوین برای درمان بسیاری از بیماری ها مصرف به اندازه عسل را توصیه می کنند.

در عسل کوهی اصل کردستان  ، فواید بسیاری نهفته است که درمان و کنترل دیابت نوع یک و دو، نابودی سلول های سرطانی، تقویت سیستم ایمنی و گوارشی، درمان کم خونی و رفع فقر آهن، افزایش انرژی بدن و رفع خستگی، کاهش و درمان افسردگی و استرس از مهمترین خواص آن محسوب می شود.

عسل کوهی را می توان در وعده صبحانه و حتی عصرانه به عنوان یک ماده خوراکی سالم و مغذی که سرشار از انواع ویتامین ها و املاح معدنی است، مصرف کرد. همچنین جایگزین مناسبی برای انواع شیرین کننده های مصنوعی از جمله شکر سفید و قند نیز می باشد.

تشخیص عسل کوهی کردستان

عسل موم دار زرد

تشخیص اصل بودن عسل کوهی کردستان از جمله کارهای بسیار دشواری است که تنها افراد متخصص و باتجربه از عهده آن برمی آیند. در یک تعریف کلی از عسل کوهی می توان گفت به عسل هایی که زنبور عسل آن را بر روی شکاف و حفره های سنگ و صخره ها و یا بر روی تنه درختان به همراه موم و خارج از کندوهای دست ساز بشر تولید نمایند، عسل کوهی گفته می شود.

نرم تر بودن موم  عسل کوهی کردستان در مقایسه با موم کندو، کوچک بودن حجره موم عسل کوهی نسبت به سایر موم ها به علت کوچک بودن جثه زنبورهای وحشی، رنگ تیره کهربایی، طعم خاص، وجود برخی از ناخالصی ها از جمله گرده موم و عدم وجود شکر در آن از جمله نشانه های اصل بودن عسل کوهی کردستان است.

استفاده از آزمایشگاه مواد غذایی و دستگاه های موجود در آن به منظور تشخیص اصل بودن عسل، عدم باقی ماندن طعم عسل داخل دهان پس از چند دقیقه بر خلاف عسل های غیر طبیعی که طعم شیرین آن برای چند دقیقه داخل دهان باقی می ماند، عدم چسبندگی در صورت قرار دادن بین دو انگشت، غلظت نسبتا زیاد، و عدم حل شدن سریع در آب ولرم از جمله راه های تشخیص عسل کوهی کردستان به شمار می رود.

صادرات عسل کوهی کردستان

چندین موم عسل شیره ای

در چند سال اخیر اکثر محصولات غذایی تولید شده در کشور ما، علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی به سایر کشورهای خارجی نیز صادر می شود.

عسل کوهی کردستان از جمله محصولات صادراتی کشور ایران است که در استقبال بی نظیر مشتریان خارجی نسبت به خریداری این محصول، کیفیت و طعم عالی و افزایش تقاضای کشورهای خارجی به منظور وارد کردن بیشتر این محصول به کشور خود، باعث شده تا عسل کوهی کردستان به صورت گسترده به کشورهای اروپایی و همسایه صادر شود.

صادرات این محصول سبب کاهش بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور ما، افزایش انگیزه تولید کنندگان به منظور تولید بیشتر و معروف شدن عسل ایران در منطقه شده است. صادرات عسل اصل کوهی کردستان به دو روش زمینی از طریق مرزها و به صورت هوایی با استفاده از هواپیماهای باربری انجام می شود.

به منظور صادرات این محصول ابتدا باید صادرکنندگان به سازمان های مربوطه جهت دریافت مجوز عبور از گمرک و سایر مدارک مراجعه کرده و پس از کامل شدن مراحل پرونده، به صورت کاملا قانونی اقدام به صادرات این محصول نمایند. کشورهای چین، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس بیشترین تقاضا برای صادرات عسل ایرانی را دارند.

از مهمترین مراحلی که برای صادرات این محصول می بایست طی شود، مراحل بازاریابی، صادر کردن پیش فاکتور، مشخص کردن هزینه گمرک، تهیه و بسته بندی اصولی محصول مورد نظر، دریافت صدور مجوز کالای مربوطه، انعقاد قرارداد حمل و بیمه کالا در صورت آسیب و خسارت، دریافت گواهی نامه بازرسی و دریافت تاییدیه از وزارت بهداشت می باشد.

عسل کوهی کردستان قیمت

برداشتن شیره عسل با قاشقک از ظرف

عسل کوهی کردستان به دلیل کیفیت بالا و صد در صد اصل بودن با قیمت بیشتری نسبت به سایر محصولات با کیفیت کمتر به فروش می رسند. همچنین وجود انواع خواص دارویی و خوراکی در این نوع عسل از دیگر دلایل مهم افزایش قیمت آن محسوب می شود.

به صورت کلی قیمت این عسل در درجه اول به کیفیت و طعم و سپس به بسته بندی آن بستگی دارد. به هر اندازه که از متریال های شیک و زیباتری برای بسته بندی عسل کوهی مرغوب کردستان استفاده شود، با قیمت بالاتری به متقاضیان عرضه خواهد شد.

البته خوب است بدانید که می توان با استفاده از برخی روش های خرید و فروش، این محصول را با قیمتی ارزان تر نیز خریداری کرد. خرید به روش مستقیم یا همان بدون واسطه از جمله محبوب ترین روش های خرید انواع مواد غذایی به خصوص عسل است.

در این روش به دلیل نبود انواع واسطه ها و خرید از شخص تولید کننده، تمامی هزینه های اضافی مربوطه حذف و تنها قیمت اصلی محصول پرداخت می شود. برای خرید مستقیم این عسل می بایست به تولیدکنندگان مربوطه در شهر کردستان مراجعه نمایید و بدون وجود هیچ واسطه ای با پرداخت کمترین هزینه این محصول را خریداری نمایید.

همچنین خرید این نوع عسل به روش عمده تاثیر بسزایی در کاهش قیمت آن دارد. در روش عمده تعداد زیادی از عسل های کوهی در بسته بندی های متفاوت از نظر وزن با مناسب ترین قیمت ممکن خریداری می شود. این محصول را می توان به صورت عمده از تولیدکننده ها و یا انواع واسطه و مراکز خرید و فروش معتبر، خریداری کرد.

توزیع بهترین عسل کوهی کردستان اصل

موم و شیره عسل سیاه

در کشور ایران انواع عسل های طبیعی و خالص از جمله عسل کوهی کردستان تولید می شود. تولید گسترده این محصول سبب شده تا به صورت گسترده در بازارهای خرید و فروش، توسط توزیع کنندگان فعال در این زمینه به مشتریان توزیع شود و مجموعه عسل آنسه یکی از این مراکز معتبر می باشد.

توزیع کنندگان در ابتدا به بررسی و نیاز مشتریان و بازار پرداخته و سپس با توجه به آن اقدام به توزیع بهترین عسل کوهی می نمایند. همچنین عسل کوهی به دلیل طعم بی نظیر و لذیذی که دارد، متقاضیان بسیاری را به خود اختصاص داده و از این رو توزیع آن به صورت گسترده نسبت به قبل انجام می شود.

امروزه به منظور توزیع این محصول از روش های مختلفی استفاده می شود که از رایج ترین آن می توان به دو روش مستقیم و غیرمستقیم اشاره کرد. در روش مستقیم که فرد تولید کننده با مراجعه به فروشگاه و مراکز خرید به صورت مستقیم با فروشنده و مشتری وارد معامله شده و محصول مورد نظر را به آنها توزیع می کند.

در روش غیر مستقیم انواع توزیع کنندگان که به عنوان واسطه فعالیت دارند، این محصول را به روش های آنلاین و اینترنتی به سایر مراکز خرید، فروشندگان و حتی خریداران نیز توزیع می کنند. توزیع عسل کوهی اغلب در بسته بندی های ۲۵۰ گرمی، ۵۰۰ گرمی، یک کیلو و دو کیلوگرمی و همچنین در وزن های بالاتر به صورت عمده با توجه به درخواست متقاضی توزیع می شود.

 

 

20 دیدگاه

  • من باردار هستم و روزانه برای بهره مندی از خواص عسل یک قاشق می خورم

  • عسل کوهی منبع غنی انواع ویتامین ها و املاح معدنی است و مصرف آن به همه توصیه می شود

  • استفاده از عسل کوهی می تواند انرژی از دست رفته افراد مانند ورزشکاران را تامین کند

  • با سلام. من عسل را جایگزین شکر برای تهیه کیک و شیرینی کردم

  • عسل های کوهی این مجموعه در کنار طعم و مزه فوق العاده بسته بندی مطلوبی دارد

  • اگر به رژیم غذایی سالم و مقوی اهمیت می دهید، حتما عسل کوهی کردستان را در برنامه غذایی خود قرار بدهید.

  • قیمت عسل کوهی با توجه به کیفیت بالا و اصل بودن بسیار مناسب است.

  • این نوع عسل کوهی به دلیل خاصیت درمانی می تواند جایگزین انواع داروهای شیمیایی برای تمامی افراد باشد.

  • این محصول صد در صد اصل و ارگانیک و با اطمینان به این سایت می توان آن را خریداری کرد.

  • توضیحات ذکر شده در رابطه با خواص و خصوصیات عسل در این مطلب واقعا کامل و مفیده، ممنون بابت راهنمایی و توضیحات کاملتون.

  • سلام، این عسل واقعا برای تقویت سیستم ایمنی و رفع بلغم و سردی از بدن مفیده، حتما آن را در رژیم غذایی خودتون قرار بدین.

  • خیلی عالیه که محصولاتتون را کامل معرفی و کیفیت و اصل بودن آن را هم تضمین می کنید، این باعث ایجاد حس اطمینان در خریدار میشه که واقعا عالیه.

  • سلام‌.عسل کوهی کردستان واقعا بینظیر طعم بسیار خوبی داره ودارای ویتامین واملاح معدنی وبسیار مفید برای بدن ‌.

  • سلام.ازبهترین ویژگی های عسل کوهی کردستان میشه به تقویت سیستم ایمنی ورفع خستگی اشاره کرد این ویژگی ها درکنار طعم دلپذیری که داره مناسب ترین گزینه برای انتخاب وسفارش .

  • سلام.ممنون بابت توضیحات مفیدتون.لطف کنید شرایط سفارش عسل کردستان وقراربدید

  • سلام‌.باتشکر ازمجموعه توانمند عسل آنسه .عسل کوهی کردستان طعم بسیارخوبی داره وبرای کسانی که دیابت دارند مفید وبه بهبود اون کمک میکنه من سفارش دادم

  • سلام.باتشکر ازمجموعه خوبتون ومطالبی که در سایت قرار دادید ‌.من میخوام به صورت عمده عسل کوهی کردستان وسفارش بدم من رو راهنمایی کنید.

  • هر کسی که به دنبال استفاده از مواد غذایی مفید هست که سرشار ویتامین باشه عسل کوهی یک انتخاب عالی برای اون ها هست.

  • طعم بسیار عالی داره و به نسبت اصلا تو ذوق نمیزنه شیرینی اون و حتی باید بگم ارزش غذایی فوق العاده بالایی هم داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *