عسل شکرک زده

عسل شکرک زده

عسل محصول شگفت انگیز حاصل از طبیعت می باشد که انواع متنوعی از آن ها روانه بازارها در سراسر کشور می شود و از جمله آن ها می توان به عسل پونه وحشی اشاره کرد، این نوع عسل از پونه های مختلفی که در مناطق کوهستانی می رویند و از همین رو به آن ها عسل پونه وحشی گفته می شود و در مواردی به صورت عسل شکرک زده در بازارها دیده می شود.

پخش عسل شکرک زده پونه وحشی توسط مراکز مختلفی انجام می شود و یکی از معتبرترین مراکز در این زمینه، مجموعه عسل آنسه می باشد که این محصولات را به طرق مختلف در سراسر کشور پخش می نماید، در ادامه همین مطلب نیز به مواردی از کاربرد ها و مشخصات این محصول اشاره ای کوتاه خواهیم کرد.

آیا عسل طبیعی شکرک زده قابل استفاده است؟

دو ظرف شیشه ای شیره عسل

ممکن است که برای بسیاری این سوال مطرح شود که آیا عسل شکرک زده قابل مصرف می باشد یا نه که در پاسخ به این پرسش باید ابتدا به این نکته اشاره کرد که بر خلاف تصور عموم، عسل شکرک زده به هیچ وجه تقلبی نیست.

در واقع منشا این سوال از آن جایی است که بسیاری فکر می کنند این عسل ها در اثر تغذیه زنبور ها با شکر به جای شهد گل می باشد و پس از تغییرات شیمیایی شکر موجود در آن ها گلوله گلوله شده وسبب ایجاد پدیده شکرک زدن می شود که این طور نیست.

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شد، به راحتی می توان به این موضوع پی برد که عسل شکرک زده نه تنها قابل مصرف است، بلکه یکی از بهترین نوع عسل های موجود در بازار می باشد.

می توان از این نوع عسل در هر گروه سنی استفاده کرد، به طوری که بسیاری از افراد، این عسل ها را جهت مصرف در کودکان بالای دو سال استفاده می کنند و جایگزین خوبی برای آب قند می باشد.

کاربرد عسل شکرک زده در صنعت

زنی در حال بررسی عسل شکرک زده

عسل شکرک زده کاربرد های زیادی در صنایع مختلف پیدا کرده است و در ادامه به مواردی از مهم ترین کاربرد های آن خواهیم پرداخت؛

• یکی از مهم ترین مصارف عسل شکرک زده، در صنعت غذا می باشد، به طوری که از این نوع عسل به جای قند و شکر در تولید انواع کیک و دسر استفاده می کنند و بیشترین ماده ای که از آن تولید می شود، مربا می باشد و عسل شکرک زده به دلیل داشتن میزان شیرینی بالا به مقدار کم برای پخت هر ده کیلوگرم مربا لازم است و به این ترتیب مقرون به صرفه تر خواهد بود.

• عسل شکرک زده دارای موم فراوان است که به فراوانی در شمع سازی مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین موم عسل شکرک زده، حاوی میزان بالایی از مواد الاستیکی طبیعی و گیاهی می باشد.

به این ترتیب بهترین گزینه برای تولید آدامس های طبیعی خواهد بود، به طوری که موارد استفاده از آن در صنعت آدامس سازی رو به افزایش می باشد.

البته مهم ترین دلیلی که باعث شده در صنعت آدامس سازی جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کند،  این است که موم عسل شکرک زده، به نسبت مواد شیمیایی دیگری که در تولید آدامس استفاده می شود،  هیچ ضرری برای بدن نخواهد داشت.

• از دیگر کاربرد های عسل شکرک زده می توان به افزایش استفاده از آن در صنعت پزشکی اشاره کرد، به طور مثال از این نوع عسل برای تولید داروهای ضد افسردگی و ضد سرطان استفاده می شود.

در واقع این نوع عسل حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان بوده و به این ترتیب توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد موجود در بدن خواهد داشت، همچنین می تواند سبب افزایش ترشح دوپامین شود و به همین دلیل در ساخت داروهای ضد افسردگی کاربردی می باشد.

همچنین جدیدا برخی از شرکت های داروسازی از این محصول طبیعی برای تولید دارو های کنترل کننده بیماری دیابت استفاده می کنند و به نظر می رسد که این داروها جواب دهی بسیار خوبی هم دارند.

عسل شکرک زده چه ویژگی هایی دارد؟

شیره عسل سرازیر شده از ظرف

حال که با کاربرد های مختلف عسل شکرک زده آشنا شدیم، بهتر است که نگاهی نیز به برخی ویژگی های مهم آن بکنیم، به طور مثال این مدل از عسل ها دارای ویسکوزیته بسیار بالایی هستند.

منظور از ویسکوزیته میزان چسبندگی و کش آمدن عسل می باشد که به نسبت عسل های دیگر بسیار زیاد بوده و مهم ترین عامل در ایجاد آن نیز گلوکز بالا می باشد و این گلوکز طبیعی هم هیچ اثر منفی برای بدن ندارد.

مزه عسل شکرک زده بسیار شیرین است اما به حدی نیست که سبب ایجاد سوزش در گلو شود، چون اگر عسل سبب ایجاد سوزش در گلو شود، در این صورت چندان مناسب استفاده نبوده و باید به تغذیه ای بودن این مدل از عسل ها شک کرد، همچنین در این نوع از عسل ها به هیچ وجه مزه تلخ دیده نمی شود، چون از پونه های ارگانیک تهیه می شوند.

میزان حباب های موجود در عسل پونه وحشی شکرک زده نیز بالا است، هر چه حباب ها بیشتر باشد، به همان اندازه می توان به تازه و سالم بودن آن ها اطمینان کرد.

چون در واقع به مرور زمان این حباب ها از بین خواهند رفت و به این ترتیب از این راه می توان درجه کیفی محصول را مورد سنجش و بررسی قرار داد.

عسل شکرک زده پونه وحشی

ظرف شیشه ای پر از عسل به همراه موم

پونه وحشی گیاهی است که به صورت خودرو در برخی از مناطق کشور رشد می کند و به این ترتیب یک نوع گیاه ارگانیک می باشد که حاوی شهد فراوان بوده و زنبور ها می توانند از آن به عنوان منبع استفاده کنند.

عسل شکرک زده پونه وحشی در مقادیر انبوه در حال تولید است،  چرا که مناطقی که این گیاه را پوشش می دهد،  در حال افزایش است و به همین دلیل می توان تعداد کندوها را برای تولید این عسل افزایش داد.

یکی از مواردی که باعث شده این محصول از دیگر عسل ها متمایز باشد،  این است که طعم بسیار فوق العاده ای دارد و به قدری لذیذ است که حتی کودکان و زنان باردار هم به مصرف آن تمایل پیدا کرده اند.

عسل شکرک زده این گیاه اگر به صورت ناشتا و یا در وعده صبحانه مورد استفاده قرار بگیرد،  در این صورت می توان اطمینان حاصل کرد که کمبود وزن فرد به طور کامل جبران خواهد شد.

اگر این محصول به صورت عمده سفارش داده شود،  از قیمت بهتری برخوردار خواهد بود و می توان این محصول را بیست درصد پایین تر از قیمت های موجود در بازارها تهیه کرد.

عسل شکرک زده گون

برداشتن عسل موم دار از چهارچوب

همان طور که می دانید،  عسل از گیاهان مختلفی تهیه می گردد و یکی از این گیاهان،  گون می باشد که در مراتع خاصی رشد می کند و برای تهیه این نوع از عسل باید کندو ها را در مناطق خاص و از پیش تعیین شده ای قرار داد.

عسل شکرک زده گون،  محصولی از کوه های مختلف کشور ایران است که به دلیل داشتن شهد خالص گیاه گون در ساختارش بسیار مورد توجه واقع شده و بسیاری از افراد متقاضی این محصول هستند.

شهرت عسل شکرک زده گون حتی به کشورهای دیگر نیز رسیده و ایران یکی از مهم ترین صادر کنندگان این محصول به بازار های خارجی می باشد و این تجارت به سود بسیار زیادی رسیده است.

گفتنی است که عسل شکرک زده گون از خاصیت زیادی هم برخوردار می باشد،  به طوری که طبق تحقیقات انجام شده،  مشخص گردیده که با مصرف این مدل از عسل های طبیعی می توان از سوءتغذیه و کمبود مواد معدنی جلوگیری نمود.

در صورتی که عسل شکرک زده گون از رنگ قهوه ای برخوردار باشد که مایل به تیره است،  به راحتی می توان اطمینان حاصل کرد که محصول مورد نظر دارای بهترین کیفیت ممکن است.

قیمت عمده عسل شکرک زده پونه وحشی

شیره عسل در حال شکرک زدن

قیمت عمده عسل شکرک زده پونه وحشی به روش های مختلفی تعیین می گردد و مهم ترین عامل در تعیین قیمت آن، میزان بسته بندی شده و میزان خرید مشتری می باشد، به طور مثال قیمت عسل های بیست کیلویی نسبت به عسل های پنج الی ده کیلویی به صرفه تر خواهد بود.

چون به دلیل خرید عمده، به ازای هر یک کیلوگرم درصدی از قیمت محصول کاسته می شود و به این ترتیب خرید آن مقرون به صرفه خواهد بود و بهتر است که از این روش جهت خرید استفاده گردد.

گفتنی است که در اغلب موارد قیمت عمده این نوع محصولات به صورت لیست در همین سایت قرار می گیرد و می توان جهت دسترسی به بروز ترین قیمت ها، با مشاورین این مجموعه در تماس بود.

این مشاوران جزو کارشناسان فروش مجرب بوده و مشتریان به راحتی می توانند از طریق آن ها راهنمایی های لازم در زمینه خرید این نوع عسل ها و قیمت آن ها را جویا شوند تا در کمترین زمان، قیمت ها گردآوری و ارائه شوند.

در صورتی که خرید به صورت غیر حضوری انجام شود، در این صورت می توان این عسل ها را با تخفیف های بسیار ویژه ای هم تهیه نمود، همچنین این مدل از خرید ها باعث خواهد شد که خریداران بدون نیاز به صرف هزینه های گزاف، این محصولات را تهیه نمایند.

 

14 دیدگاه

  • ممنون از اطلاعات مفیدتون،
    مجموعه‌ای قدرتمند با مشاورین دلسوز و متخصص🌹🙏🏻

  • مطلب بسیار مفید و جالبی بود
    منم مثل بقیه تا الآن فک میکردم عسل شکرک زده تقلبی هست و به درد نمیخوره
    در صورتی که الآن فهمیدم خاصیت بعضی عسل ها همینه و شکرک نشونه ی استفاده ی شکر به جای شهد گل نیست
    ممنونم از سایت خوب شما

  • چه جالب که اینهمه عسل شکرک زده کاربرد داره. ممنون بابت اطلاعات خوبی که دادین.

  • چه قدر جالب تا حالا نمیدونستم که عسل های شکرک زده هم جز عسل های طبیعی محسوب می شوند چه راهکار های تشخیصی فوق العاده ای قرار دادید ممنونم از اطلاعات خوبتون😍😍😍

  • واقعا خیلی ممنونم بخاطر مطلب مفید و ارزنده اتون خیلی بهم کمک کرد مطالبی رو یاد گرفتم که نمی دونستم

  • من نمی‌دونستم که عسل های شکرک زده تا این اندازه مفید هستند من فکر میکردم به دلیل غیر طبیعی بودن شکرک میزنند.

  • شکرک زدن عسل دلایل مختلفی داره اگه دما خیلی پایین یا خیلی بالا باشه عسل شکرک میزنه سعی کنید عسل رو تو دمای طبیعی داخل یخچال نگه داری کنید تا حالت طبیعی عسل حفظ بشه و تغییر طعم نده

  • چه جالب نمی دونستم برای ساخت دارو های مختلف از عسل شکرک زده استفاده میشه یعنی این قدر این عسل مفید که برای تولید دارو های درمان سرطان هم ازش استفاده می شه‌

  • عسل شکرک زده حتی برای تولید محصولات مصرفی همچون شمع هم استفاده میشه این مطلب رو همین الان یاد گرفتم واقعا سایت خیلی خوبی دارید باعث به روز شدن اطلاعات آدم میشه

  • واقعا درست گفتید این عسل نسبت به باقی عسل ها شیرین تر هست اما خب شیرینی اون به شکلی نیست که بخواد دل آدم رو بزنه و تو ذوق آدم بخوره.

  • عسل های شکرک زده بسیار خوش طعم و با کیفیت هستند و حتی در صنایع مختلف برای تولید محصولات مصرفی هم از اون ها استفاده می شود.

  • عسل شکرک زده هم از عسل های ارگانیک محسوب میشه؟ چه قدر جالب با توجه به ویژگی های که در این سایت راجب عسل ذکر شده راحت میشه عسل خالص با عسل معمولی رو تشخیص داد

    • سلام، وقتتون بخیر، ممنون که وقت گذاشتید و مطالب ما رو مطالعه کردید، می توانید جهت دریافت راهنمایی با مشاوران ما در ارتباط باشید
      https://ansahasal.ir/contact-us/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *