موم عسل زرد روی هم

چکیدن شیره عسل از روی موم عسل

یکی از مهم ترین محصولاتی که توسط برخی از گونه های زنبورها تولید می شود، عسل نام دارد که بر حسب شهد گلی که زنبور استفاده می کند، این عسل ها با نام های مختلفی وارد بازار می شوند و از جمله آن ها می توان به عسل پونه اشاره کرد که بسیار پرطرفدار است، مرکز تولید عسل گل پونه خوانسار موم دار با بهره گیری از متدهای روز دنیا این عسل های ارگانیک را تولید نموده و سپس در مراکز کاملا بهداشتی بسته بندی آن ها انجام نموده و سپس به دست متقاضیان می رساند.

عسل موم دار بهتر است یا بی موم؟

؛ موم عسل سیاه در کنار شیره عسل شیشه ای

با توجه به این که در بازارها عسل به دو شکل موم دار و بدون موم عرضه می شود، این سوال پیش می آید که کدام یک از این عسل ها بهتر است و بر دیگری برتری دارد و در پاسخ باید گفت عسل پونه موم دار می تواند گزینه مناسب تری برای خرید باشد، چون در این نوع عسل ها به راحتی می توان اصل بودن محصول را تشخیص داد و متوجه شود این عسل طبیعی توسط زنبور ها ساخته شده و هیچ شکری در ساختار آن وجود ندارد.

همچنین عسلی که دارای موم طبیعی ساخته شده توسط زنبورها می باشد، ماندگاری بیشتری خواهد داشت، به طوری که با انجام آزمایش های مختلف مشخص گردید در موم ماده ای وجود دارد که می تواند به عنوان نگهدارنده طبیعی عمل کرده و جلوی فساد عسل را بگیرد.

از دیگر دلایلی که باعث می شود عسل گل پونه خوانسار موم دار محصول با ارزش تری نسبت به شیره های عسل موجود در بازار به شمار برود، ارزش غذایی بالای آن می باشد، چون موم موجود در آن، تاثیر به سزایی در درمان مشکلات گوارشی خواهد داشت و همچنین برای خوشبو کردن دهان و دندان نیز استفاده می گردد.

معرفی سه عسل گیاهی محبوب در ایران

موم عسل زرد روی هم

همان طور که در ابتدا نیز ذکر شد، عسل های گیاهی تولید شده در ایران، تنوع بسیار بالایی دارند و در ادامه همین مطلب به معرفی محبوب ترین و پرفروش ترین عسل های گیاهی در ایران خواهیم پرداخت؛

  1. عسل گل پونه خوانسار موم دار مرغوب پرفروش ترین نوع این محصولات در چندین سال گذشته به ویژه در سال ۱۴۰۰ می باشد و بیشترین محبوبیت آن مربوط به خواص درمانی این محصول بوده و از سوی دیگر در مقادیر انبوه تولید می گردد.
  2. عسل چهل گیاه از دیگر عسل های پرطرفدار در ایران می باشد که از شهد چهل نوع گیاه دارویی رشد کرده در دامنه کوهستان هایی مانند سبلان و زاگرس به دست می آید و می توان طعم بسیار متفاوت و دلپذیری را با مصرف آن تجربه گرد.
  3. عسل کنار نوعی عسل طبی می باشد که به واسطه رنگ متفاوت خود قابل شناسایی بوده و با توجه به مقادیر بالای عناصر و ویتامین ها در آن، معمولا جهت تولید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی از آن استفاده می کنند و فروش آن را بالا برده است.

آیا رنگ عسل گل پونه خوانسار اهمیت دارد؟

برداشتن عسل از ظرف شیشه ای

بسیاری از افراد معتقد هستند که رنگ عسل گل پونه خوانسار می تواند دلیلی بر کیفیت بالا یا پایین عسل باشد و به همین دلیل طبق نوشته هایی که در فضاهای مجازی منتشر می شود یا برخی از فروشندگان از آن ها استفاده می کنند، معتقد هستند که عسل های رنگ روشن ارزش کمتری نسبت به عسل های تیره خواهد داشت، به طوری که حتی در هنگام خرید محصول هم بسیاری از مشتریان به دنبال تهیه عسلی با موم سیاه و شیره قهوه ای مایل به تیره هستند که اساس این ادعا اشتباه است.

در واقع رنگ عسل هیچ گونه ارتباطی با کیفیت محصول ندارد و عوامل زیادی در تعیین رنگ عسل دخالت دارد که مهم ترین آن، نوع گیاهی است که زنبور برای تولید عسل آن را انتخاب می کند، به طور مثال اگر از شهد گیاه گل پونه برای تولید عسل استفاده شده باشد، رنگ آن تیره تر از حد معمول خواهد بود، از طرفی هم اگر رنگ محصول روشن باشد می توان حدس زد که از شهد درخت کنار در تولید این محصول استفاده شده که عسل کنار بسیار محبوب است.

دما و فصل از دیگر مواردی است که می تواند در تعیین رنگ عسل گل پونه خوانسار طبیعی  اهمیت داشته باشد، به طور مثال در صورتی که عسل مورد نظر در فصل تابستان تولید گردد، در این صورت می توان اطمینان حاصل کرد که عسل رنگ زردی خواهد داشت که کاملا روشن و شفاف است، اما اگر عسل مورد نظر در دمای زیر صفر درجه تولید گردد و متعلق به فصول سرد سال باشد، در این حالت می توان گفت که محصول رنگ تیره ای به خود خواهد گرفت.

تشخیص عسل گل پونه خوانسار

برداشتن عسل با قاشقک از ظرف

عسل گل پونه خوانسار اصل را برای این که شناسایی کنیم، نیاز داریم که از برخی روش های خاص استفاده کنیم که تشخیص آن را آسان می کنند؛

یکی از راه هایی که به واسطه آن می توان انواعی از عسل های گل پونه خوانسار اصل و خالص را تشخیص داد، استفاده از آب سرد می باشد، اگر محصول از شهد طبیعی گیاهان به دست آمده باشد، در این صورت به راحتی می توان مطمئن شد که در آب سرد هم حل می شود، اما اگر از شکر نیز در تولید آن استفاده گردد، مقداری از این عسل در آب سرد به صورت محلول باقی می ماند و بسیار هم حالت سفتی به خود خواهد گرفت.

از طرفی برای تشخیص بهترین عسل گل پونه خوانسار  می توان از حرارت و گرما هم استفاده کرد که جزو آسان ترین راه ها به شمار می آید، به طور مثال تنها کافی است که یک قاشق از ظرف عسل برداشته شده و سپس یک فندک زیر قاشق فلزی گرفته شود تا قاشق گرم گردد، اگر پس از گرم شدن قاشق، کناره های عسل نیز شروع به سیاه شدن کردند، عسل مورد نظر شکری خواهد بود ولی اگر آب شد و تنها اندکی رنگ آن تغییر کرد، می توان گفت که محصول طبیعی و خالص است.

اگر به شیره عسل دسترسی ندارید و محصول دارای بسته بندی است، در این صورت نیز می توان به راحتی عسل گل پونه خوانسار با کیفیت و خالص را تشخیص داد، تنها کافی است که به برچسب آن دقت گردد، معمولا بهترین نوع این عسل ها چون توسط سازمان بهداشت مواد غذایی کشور تایید می شوند، دارای مهر این وزارت بوده و حتما بر روی محصول درج می گردد، همچنین تمامی اطلاعات لازم درباره تولیدی و شرکت نیز در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

خواص عسل گل‌ پونه خوانسار

ظرفی حاوی شیره زرد عسل

عسل گل پونه خوانسار دارای هزار و یک خاصیت برای بدن است و به فواید این محصول حتی در کتب قدیمی مربوط به طب سنتی نیز اشاره شده است، به طور مثال عسل گل پونه خوانسار برای پیشگیری از بروز آلزایمر بسیار مفید است، این محصول می تواند راه های عصبی جدیدی را در مغز افراد مختلف ایجاد کند، چون حاوی فسفر می باشد و در صورتی که این راه ها ایجاد گردند، به مرور حافظه فرد هم افزایش پیدا می کند و می توان تضمین کرد که در بزرگسالی دچار آلزایمر نخواهد شد.

از دیگر خواص عسل گل‌ پونه خوانسار می توان به این مورد اشاره کرد که محصول مورد نظر در کنترل بیماری های قندی هم نقش دارد، در واقع با این که خود محصول شیرین بوده و حاوی قند است، اما قند موجود در آن به هیچ وجه باعث افزایش قند خون و بروز بیماری شایع و خطرناکی مثل دیابت نخواهد شد، بلکه حتی می تواند مشکلات ناشی از بیماری دیابت را نیز خنثی کند که مهم ترین آن جلوگیری از عفونت عضوهای مختلف بدن در این دوران می باشد، چون در افراد دیابتی به دلیل ضعف سیستم ایمنی، عفونت بدن اتفاق می افتد.

اگر عسل گل پونه خوانسار با انواع مغز میوه ها به ویژه گردو، پسته و بادام هندی مصرف شود، تاثیر زیادی در افزایش انرژی و قوای بدن خواهد داشت، از آن گذشته این که افرادی که از لاغری و کمبود شدید وزن رنج می برند نیز می توانند از این ترکیب جادویی استفاده کنند که باعث باز شدن اشتها می شود، بسیاری از ورزشکاران نیز به جای استفاده از پودر های پروتئینی از این ترکیب استفاده می کنند تا هم پروتئین گیاهی وارد بدن شود و هم این که از افت قند هم جلوگیری گردد.

توزیع مستقیم عسل موم دار گل پونه خوانسار

موم عسل زرد شیره دار

 

از جمله مراکزی که اقدام به توزیع مستقیم انواع عسل گل پونه خوانسار موم دار در بازارها کرده اند، می توان به این مرکز معتبر تولیدی اشاره کرد، در این مرکز عسل ها بلافاصله پس از تولید، در ظروف مناسب پلمپ شده و سپس به دست مصرف کننده می رسد و گفتنی است که مجموعه عسل آنسه،  هزینه ها بسیار مناسب تر هستند.

کیفیت و قیمت عسل گل پونه خوانسار موم دار توزیع شده در این مجموعه بسیار مناسب بوده و از آن جایی که این مجموعه در تلاش است تا فروش خود را در کنار رضایت مصرف کنندگان بالا ببرد، بازارهای جدیدی را برای تقاضا این محصول شناسایی نموده و سپس در بسته های ۶۰۰ گرمی، ۹۵۰ گرمی، ۱۵۰۰ گرمی و کیلویی توزیع آن ها را انجام می دهد

39 دیدگاه

  • سلام، میخواستم تجربم رو از خرید به اشتراک بزارم، عسل های پونه خوانسار مجموعتون به قدری با کیفیت هست که به هر کسی دادم، مایل به خرید بود، واقعا نهایت تشکر رو از مدیر این مجموعه دارم.

    • سلام، وقتتون بخیر، از این که تجربتون رو از خرید به اشتراک گذاشتید، ممنونیم، رضایت شما افتخار ماست.

  • عسل پونه خوانساری که ارائه میدین، تاریخ انقضا و تولید داره و تا چه سالی هست؟

  • سلام، وقت بخیر، من دنبال عسل پونه خوانسار بدون موم هستم و می خوام به صورت کیلویی سفارش بدم، راهنمایی در خصوص خرید این محصولات بکنین لطفا.

    • سلام، وقتتون بخیر، عسل پونه خوانسار به صورت بدون موم هم در این مجموعه ارائه می شود، جهت انجام خرید و همچنین دریافت مشاوره می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.
      https://ansahasal.ir/contact-us/

  • سلام، روز بخیر، من واقعا از بسته بندی عسل هاتون راضی بودم خیلی تر و تمیز و شیک بود و عسل هم بسیار خوش طعم و لذیذ بود، ممنون از مجموعه خوبتون

    • سلام، وقتتون بخیر، از این که تجربه خریدتان را با ما به اشتراک گذاشتید، ممنونیم، رضایتتان افتخار ماست.

  • سلام، عسل پونه خوانسار مجموعه شما بدون نگهدارنده است؟ بسته بندی ده کیلویی و بیست کیلویی هم داره؟

    • سلام، وقتتون بخیر، بله، می توانید جهت دریافت راهنمایی جامع با مجموعه ما در ارتباط باشید و با پر کردن فرم زیر منتظر تماس کارشناسان باشید.
      https://ansahasal.ir/contact-us/

  • سلام، عسل پونه قیمتش به صورت عمده حساب میشه؟ نحوه خرید رو هم ذکر کنید، ممنون

    • سلام، وقتتون بخیر، بله قیمت عمده هست، جهت خرید امکان ارتباط با مشاورین فراهم شده و می توانید از این طریق سفارشات خود را ثبت نمایید.
      https://ansahasal.ir/contact-us/

  • سلام، عسل پونه موم دار سیاه هم تولید می کنید؟ در چه مناطقی تولید میشن این عسل ها؟

  • سلام، امکان سفارش این عسل ها به صورت بسته بندی پانصد گرمی در تعدادهای عمده وجود داره؟

    • سلام، وقتتون بخیر، بله این امکان وجود داره، ممنون که برای خرید به مجموعه ما اعتماد می کنید، می توانید جهت مشاوره فرم زیر را پر فرمائید.
      https://ansahasal.ir/contact-us/

  • این عسل های گل پونه خوانسار رو میشه به کودک زیر پنج سال هم داد؟ آیا کاملا خالص تولید شدن؟

    • سلام، وقتتون بخیر، این عسل ها برای کودکان بالای دو سال قابل مصرف است، جهت انجام هرگونه مشاوره در این زمینه یا مشاورین ما تماس حاصل کنید، همچنین می توانید فرم زیر را پر فرمایید.
      https://ansahasal.ir/contact-us/

  • سلام، مطالبتون بسیار کامل هست و خیلی خوب راجب عسل های مختلف تحقیق و نوشته شده، ممنون از مجموعه خوبتون.

    • سلام، وقتتون بخیر، ممنون که وقت گذاشتید و مطالب ما رو مطالعه و بررسی کردید.

  • سلام وقتتون بخیر میخواستم تشکر کنم ازتون بابت این محصول درجه یکی که برام فرستادید واقعا از طعمش لذت بردم🥰🙏

  • مجموعه شما چطور میتونه با ما همکاری کنه و محصولات تون رو برای ما ارسال کنه

  • روز بخیر.این عسل واقعا ارگانیکه.همه میتونن با یه بار مصرف این عسل به این نتیجه برسند.

  • خیلی خوشم اومد از طعمش امکان مجدد ثبت سفارش وجود داره؟

  • به نظر من عسل طبیعی هر نوعش پر فایده هستش چه موم دار باشه چه بدون موم فقط کافیه که طبیعی باشه

    • سلام، وقتتون بخیر، ممنون که ما را از نظرات خود آگاه می کنید.

  • این عسل به دلیل کیفیت بالا و درجه یک بودن جز پرطرفدار ترین عسل هاست من که خیلی دوسش دارم.

  • سلام مجدد پنج عدد از این عسل با وزن ۹۵۰ گرمی برام ارسال کنید ممنون میشم

  • این عسل سرشار از‌ ویتامین هستش خودش به تنهایی یه مولتی ویتامین قوی محسوب میشه.

  • عسل گل پونه رایحه فوق العاده ای داره پیشنهاد میدم حتما مصرف کنید حتی به عنوان دهان شویه کاربرد بسیار زیادی دارد.

  • سلام این نوع عسل رو سری پیش سفارش دادم خیلی عالی بود میشه مجدد به صورت عمده سفارش داد؟

  • سلام حجم هر بسته بندی چه مقداره، چند روز طول می‌کشه محصول به دستم برسه ما رشت هستیم

  • سلام، من برای خودم و مادر شوهرم از این مجموعه عسل گرفتم طعم فوق العاده ای داشت ما که راضی بودیم

  • عسل گل پونه خوانسار موم دارپرفروش ترین نوع عسل بوده و طرفداران خاصی دارد چندین سال گذشته بیشترین محبوبیت آن مربوط به خواص درمانی این محصول بوده و از سوی دیگر در مقادیر انبوه تولید می گردد پیشنهاد خرید این عسل در صدر خریدهای خود قرار دهید

  • سلام، وقت بخیر ارسال به یزد دارین, چند هفته ای به دستم میرسه؟؟

  • عسل چهل گیاه دارای خواص خیلی زیادیه، من خودم به شخصه اکثر صبح ها واسه صبحانه عسل میارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *