شیره عسل زرد درون شیشه کوچک به همراه موم و قاشق چوبی

شیره عسل زرد درون شیشه کوچک به همراه موم و قاشق چوبی
در جنگل ها و مراتع مختلف، عسل های طبیعی توسط زنبورها تولید می شود و این عسل جنگلی کوچک تک نفره به دلیل شرایط تولید ارگانیک و همچنین خاصیت بینظیری که دارند، از استقبال بالایی برخوردار هستند و در مراکز تولید عسل جنگلی کوچک تک نفره، این محصولات طبیعی به صورت قاشقی و یا در ظروف شیشه ای کوچک بسته بندی شده و سپس با قیمتی استثنایی به فروش می رسند.

آشنایی با عسل جنگلی تک نفره

برداشتن موم عسل زرد با قاشق
عسل جنگلی کوچک تک نفره که با نام های دیگری مثل عسل صخره ای، عسل سنگی و عسل وحشی شناخته می شود، یکی از کمیاب ترین عسل هایی است که در کشور تولید می‌ شود، چون برای تولید این عسل ها از گل و گیاه استفاده نمی شود، بلکه زنبورها باید از شهد شکوفه برخی از درخت ها، مانند درخت افرا استفاده کنند که تنها در برخی از جنگل های موجود در کشور وجود دارند.

به منظور تولید این عسل های جنگلی طبیعی، زنبورداران کندوهای عسل را در مناطق خاصی از کشور مستقر می کنند و سپس زنبورها در فصل مناسب با استفاده شهد برخی از درختان خاص، اقدام به تهیه این نوع عسل ها کرده و مدت زمان لازم برای تولیدشان چیزی حدود سه الی چهار ماه خواهد بود.

یکی از مهم ترین تفاوت های عسل جنگلی کوچک تک نفره یا وحشی با عسل های دیگر در فرم کندوی ساخته از موم توسط زنبورها می باشد، معمولا موم عسل در این مدل از عسل ها، به شکل دایره ای بوده و همچنین از لحاظ رنگ نیز سفیدتر از موم های دیگر دیده می شوند که دلیل آن استفاده از مواد متفاوت برای تولید موم این عسل ها می باشد.

دلایل مختلفی وجود دارد که سبب شده این عسل ها به شکل تک نفره بسته بندی شوند که مهم ترین آن ها کمیاب بودن این عسل ها می باشد و باید بسته بندی و ارائه آن ها به شکلی باشد که سبب به صرفه تر شدن خرید آن ها شود و از طرفی از عسل های تک نفره می توان برای امتحان کردن کیفیت محصول نیز استفاده نمود.

عسل جنگلی کوچک کردستان

موم عسل به همراه زنبور

عسل جنگلی کوچک محصولی است که در مناطق مختلفی از ایران قابلیت تولید دارد، به طوری که این روز ها حتی در کردستان نیز این نوع از عسل ها یافت می شود، در واقع کردستان، به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی بسیار عالی، می تواند انواعی از گیاهان ارگانیک جنگلی را در خود جای دهد و در واقع مکان مناسبی برای رشد بسیاری از گیاهان دارویی است که باعث شده برای تولید عسل های جنگلی یکی از بهترین موقعیت ها باشد و مورد استقبال زنبورداران قرار گرفته است.

البته گفتنی است که حدود چهل درصد عسل جنگلی کوچکی  که از این ناحیه به دست می آید، بدون کمک زنبورداران بوده و در واقع زنبور های محلی این ناحیه در صخره ها و غار های جنگل های کردستان، این عسل ها را تولید می کنند و دلایلی که باعث شده این مدل از عسل ها کمیاب و گران باشند، نحوه استخراج عسل می باشد که به سختی انجام شده و حتی در مواردی باعث ایجاد آسیب در افرادی می شوند که به این کندو های طبیعی نزدیک می گردند.

عسل جنگلی کوچک کردستان برای تقویت چشم یک گزینه عالی به شمار می آید، از آن گذشته این که این عسل های طبیعی برای درمان التهاب نیز بسیار خوب هستند، به طوری که می تواند با جلوگیری از ترشح برخی از موادی که در ایجاد التهاب در بدن نقش دارند، باعث شود که هر نوع التهابی که در بدن رخ می دهد، به سرعت خوب شود و به این ترتیب حتی برای رفع درد نیز بسیار موثر خواهد بود و می توان به جای داروهای تسکین دهنده شیمیایی از آن استفاده کرد.

عسل جنگلی کوچک مرکبات

موم عسل قهوه ای

عسل جنگلی کوچک در انواع مختلفی تولید می شود و از آن جایی که ممکن است شهدی که برای ساخت آن استفاده می شود، متعلق به یک گیاه خاص باشد، معمولا از اسم گیاه برای نامگذاری عسل استفاده می کنند، به طور مثال اگر از شهد گیاه آویشن باشد، به آن عسل جنگلی آویشن گفته می شود و در صورتی که از شکوفه های برخی مرکبات در تولید آن استفاده گردد، به آن عسل جنگلی کوچک مرکبات گفته می شود که این روز ها مصرف آن متداول شده است.

با مصرف عسل جنگلی کوچک مرکبات می توان اطمینان حاصل کرد که فرد دچار بیماری هایی مثل کبد چرب نمی شود، چون دلیل بروز این چنین بیماری ها استفاده از مواد غذایی ناسالم می باشد و با مصرف عسل های طبیعی مثل عسل مرکبات جنگلی به راحتی عملکرد کبد را بهبود بخشید تا بتواند سموم بدن را خارج کند و چربی های زیادی در آن انباشته نشود، چون انباشت چربی های زیاد می تواند به سلول های آن آسیب رسانده و سبب بروز این بیماری گردد.

عسل جنگلی کوچک در صورتی که همراه با گرمی جاتی مثل دارچین و زنجبیل و زردچوبه مصرف شود، می تواند در گرم نگه داشتن رحم بسیار موثر باشد، گرم شدن رحم کمک می کند که بدن دچار کیست های مختلف نشود، همچنین در هنگام بارداری نیز می تواند تاثیر به سزایی در کاهش سقط جنین داشته باشد، چون رحم را تقویت می کند و توانایی آن در نگه داشتن جنین را افزایش می دهد.

از فواید فوق العاده عسل برای مو آگاه شوید‌!

ریختن شیره عسل زرد روی قاشق چوبی
همان طور که در ابتدا نیز ذکر شد، عسل جنگلی کوچک دارای خاصیت بسیار زیادی برای بدن است و در ادامه شما را از فواید عسل برای موها آگاه خواهیم کرد‌؛

• در صورتی که از عسل جنگلی کوچک برای موها ماسک تهیه شود، تاثیر زیادی در صاف شدن موها خواهد داشت، چون حاوی نرم کننده طبیعی بوده و به همین دلیل استفاده مداوم به صورت دو هفته یک بار از آن موها را صاف و نرم خواهد کرد، همچنین درخشش موها را زیاد کرده و از وز شدن مو که اغلب به دلیل استفاده از شامپو و رنگ مو شیمیایی اتفاق می افتد، پیشگیری خواهد کرد.

• مصرف عسل به دلیل داشتن عناصر مختلف می تواند ریشه موها را به شدت تقویت کند، به طور مثال در عسل جنگلی کوچک تک نفره میزان زیادی منیزیم و مس دیده می شود که فولیکول مو را تقویت نموده و سبب می شود از ریزش و همچنین نازک شدن ریشه مو که این روزها شایع شده، جلوگیری گردد.

• با استفاده از عسل می توان پوست سر را مرطوب نگه داشت، مرطوب بودن پوست سر از ایجاد شوره سر که اغلب به دلیل پوسته پوسته شدن کف سر ایجاد می گردد، ممانعت خواهد کرد، همچنین در صورت وجود حساسیت پوست سر به داروهای شیمیایی که خارش های دردناک می شود، مصرف عسل این حساسیت ها را متوقف کرده و به عنوان یک تسکین دهنده عمل می کند.

تجارت انواع عسل جنگلی کوچک

دو برش از موم عسل

انواع عسل جنگلی کوچک به دلایل مختلفی محبوب شده و از تجارت سودمندی برخوردار شده است، به طوری که می توان این محصول را جزو محصولات صادراتی با بالاترین سود در نظر گرفت، در واقع صادرات این محصول حدود ده الی پانزده درصد افزایش داشته است و همین باعث می شود که تولید این محصولات در کشور بالا برود و ایران بعد از چین و روسیه جزو سومین تولید کننده بزرگ این محصول به شمار می آید و به چندین تن در سال می رسد.

عسل های جنگلی کوچکی که برای تجارت و صادرات انتخاب می شوند، دارای بسته بندی متفاوت و البته شیکی هستند که بتوانند نظر مشتری را جلب نمایند، این بسته بندی ها اغلب دارای نوشته هایی با چندین زبان هستند تا به این ترتیب وقتی به کشور مقصد ارسال می شوند، مشتری بتواند نسبت به محصول اطلاعاتی را به دست بیاورد، به همین دلیل داشتن لیبل بر روی این چنین محصولاتی بسیار ضروری است.

تجارت این محصولات به کشور های اروپایی نیز گسترش یافته است، به طوری که این روز ها مقدار صادرات این محصول به کشور هایی مثل فرانسه و انگلیس چیزی در حدود بیست تن می باشد، چون متقاضیان زیادی برای این محصول در بازار های اروپایی وجود دارد و دلایل زیادی باعث استقبال زیاد از این محصولات شده که مهم ترین آن کیفیت و درصد خلوص محصول می باشد، به طوری که در هیچ کشوری عسلی با درصد خلوص بالای نود درصد تولید نمی شود.

خرید انواع عسل تک نفره کوچک جنگلی

شیره عسل قهوه ای شیشه ای به همراه موم عسل
خرید انواع عسل جنگلی کوچک به قدری زیاد شده که مراکز تولید در تلاش هستند این محصولات را در مقادیر بیشتری تولید کنند تا به این ترتیب جزو تامین کنندگان برتر این محصولات در کشور باشند، همچنین خرید این عسل ها از مراکز فروش ما باعث خواهد شد که قیمت آن ها به شدت ارزان تر باشد، چون هزینه ها به شکل عمده می باشد.

به دلیل معایبی که خریدهای حضوری دارند مثل اتلاف وقت و هزینه بیشتر، بیشتر متقاضیان تمایل زیادی به خرید به شکل آنلاین داشته و می توانند تمامی سفارشات آنلاین خود را از طریق این مرجع برتر فروش آنلاین عسل جنگلی انجام دهند.

در مجموعه عسل آنسه نیز این محصول به صورت اینترنتی از طریق همین وب سایت انجام می شود و خرید از آن مقرون به صرفه تر خواهد بود.

 

16 دیدگاه

  • سلام اگه به دنبال عسل پر خاصیت هستید عسل جنگلی بهترین هست و بهترین زمان مصرف هم روز ها میباشد🌹🥰🥰

  • سلام سفارشم رسید حجمش به نسبت زیاده و از یک نفره بیشتره.ممنون

    • سلام، وقتتون بخیر، ممنون که نظرتان را با ما به اشتراک گذاشتید، رضایت شما افتخار ماست.

  • عسل جنگلی برای رشد مجدد مو فوق العاده است اگه دچار کم پشتی مو هستید مصرف این نوع عسل رو فراموش نکنید.

    • سلام، وقتتون بخیر، خوشحالیم که توانستیم با ارائه عسل های مرغوب توجهتان را جلب کنیم، ممنون از نظرات خوبتان.

  • عسل جنگلی رشد مو رو افزایش میده اگه دچار کم پشتی مو هستید پیشنهاد میدم روزانه مصرف کنید

    • سلام، وقتتون بخیر، ممنون که تجربیات خود را در زمینه مصرف عسل های آنسه به اشتراک گذاشتید.

  • خواستم این موضوع رو باهاتون در اشتراک بزارم عسل جنگی برای پرپشت شدن مو و تقویت فولیکول مو فوق العاده است حتما این نوع عسل رو مصرف کنید.

  • من استفاده کردم به طور شگفت انگیزی ریزش موهام رو کم کرد یعنی یه معجزه عالی بود واقعا راضی هستم از این عسل
    باز هم می خوام سفارش بدم 🥰

  • با توجه به نظراتی که مشتریا گذاشتن یعنی کیفیت محصولات تون باید عالی باشه خب پس این طور که اطلاعات گذاشتید من یه دونه می‌خوام سفارش بدم

  • عسل جنگلی به دلیل طبع گرمی که دارد سیستم ایمنی بدن رو تقویت می‌کنه و مصرفش باعث میشه اجزای داخلی بدن کارشون رو به درستی انجام بدن و هیچ مشکلی برای پوست و موی شما به وجود نمیاره

  • به نظر من عسلی که با استفاده از مرکبات تولید شده باشه طعم فوق العاده هست

  • اگه سلامت موهایتان براتون اهمیت داره می شه، از عسل به عنوان ماسک مو طبیعی استفاده کرد

  • با توجه به وجود انواع گیاهان در جنگل ها عسل های تولید شده طعم و مزه فوق العاده ای داره

  • استفاده از عسل برای مو به عنوان ماسک مو به تقویت مو کمک زیادی می کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *