شیشه های حاوی شیره عسل رنگ روشن

شیشه های حاوی شیره عسل رنگ روشن

پونه گیاهی است که در اغلب دامنه های کوهستانی ایران یافت می شود و با توجه به فواید شگفت انگیزی که دارد، از شهد آن در تولید عسل طبیعی استفاده می شود و این نوع عسل های گیاهی پرفروش ترین نوع عسل در بازارها هستند، قیمت عسل پونه طبیعی در تهران، متناسب با فاکتورهای مختلفی تعیین می شود و یکی از مهم ترین فاکتورها در قیمت فروش این محصولات، میزان خرید و فروش در بازارها می باشد.

عسل پونه طبیعی کیلویی

برداشتن عسل با قاشق از ظرف

سل پونه طبیعی اغلب به شکل کیلویی در بازارها یافت می شود، این عسل ها به صورت یک کیلویی، دو و نیم کیلویی، پنج کیلویی و بالاتر بسته بندی می گردد، در واقع بر خلاف تصور عموم، عسل پونه طبیعی کیلویی دارای بسته بندی کاملا متناسبی است، معمولا برای بسته بندی آن ها از دستگاه های پیشرفته استفاده می گردد و به همین دلیل ظروفی که این عسل ها در آن قرار می گیرند به صورت گالنی و یا دبه ای است که از درب محکم و پلمپ شده ای برخوردار هستند.

عسل پونه طبیعی به واسطه تولید ارگانیکی که دارد، توانسته توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب نماید، در واقع در چندین سال گذشته به دلیل گسترش بیماری های خطرناکی مثل سرطان، اثبات شد که همه آن ها ریشه در استفاده از محصولات غیر طبیعی و شیمیایی دارد و به این ترتیب بسیاری از افراد به دنبال مصرف محصولات طبیعی و ارگانیک هستند و عسل پونه طبیعی یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود.

گفتنی است که عسل پونه طبیعی کیلویی مصارف گسترده ای در صنایع گوناگون پیدا کرده و بسیاری از صاحبان کسب و کار در پی تهیه این نوع عسل های طبیعی هستند، چون این ماده شیرین کننده طبیعی می تواند باعث کاهش استفاده از قند های مصنوعی در محصولات مختلف شود، به طور مثال این روز ها از عسل پونه طبیعی به جای شکر در تولید بستنی و کیک و شیرینی استفاده می گردد و باعث شده که محصول بسیار پر فروش شود.

مروری بر تاریخچه تولید عسل طبیعی در ایران

کابین های چوبی برای تولید عسل توسط زنبور

عسل محصولی است که از چندین میلیون سال قبل توسط زنبورها تولید می شد، با این حال هنوز بشر راهی برای کنترل آن ها و افزایش تولید عسل پیدا نکرده بود تا این که در قرن شانزده در بخش هایی از کشورهای آفریقایی روش هایی جهت تولید عسل توسط زنبور به صورت سازماندهی شده ابداع شد که در اواخر قرن هیجده  این روش ها در ایران نیز به کار گرفته شد.

به این منظور زنبور داران ظروفی که از جنس سفال بوده و ظاهری شبیه کندوی عسل را داشت، در مناطق کوهستانی به ویژه در شهرهای شمالی مستقر کرده و از این طریق باعث شدند که زنبورها به جای تولید پراکنده عسل در شکاف سنگ ها و صخره ها، بتوانند میزان بالایی عسل را در همین کندوها تولید کنند و سپس زنبور داران با روش های مرسوم که از جمله آن ها می توان به استفاده از دود و آتش اشاره کرد، اقدام به استخراج عسل از این کندوها می کردند.

کم کم با آشنایی بیشتر زنبور داران درباره نحوه تولید عسل پونه طبیعی در تهران توسط زنبور و همچنین پیش نیازهای این کار، به جای ظروف سفالی، کابین های چوبی که دارای ردیف های مختلف بودند، در دامنه کوه ها استفاده می کردند که تا همین امروز نیز از این روش جهت تولید عسل در ایران استفاده می شود و سبب تحولی بزرگ در صنعت تولید این محصولات در کشور شده است.

در این کابین ها زنبورهای بسیار زیادی فعالیت داشته و انواعی از عسل های سیاه، سفید و قهوه ای را تولید می نمایند که هر کدام محبوبیت خاصی در بازارهای ایران دارند.

چرا عسل پونه طبیعی ترش می شود؟

قاشقک چوبی و شیره عسل با موم

بسیاری از مشتریان از این موضوع شکایت دارند که عسل پونه طبیعی ترش می شود، این موضوع دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد؛

یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند باعث ترش شدن این محصول شود این است که محصول کاملا طبیعی تولید نشده باشد و زنبوردار برای افزایش سرعت تولید محصول و یا افزایش مقدار تولید، از شکر برای تغذیه کردن زنبورها استفاده کند، در این صورت ممکن است که عسل به مرور زمان طعم ترشی پیدا کند، بعد از آن نیز رفته رفته طعم آن تلخ خواهد شد، به طوری که دیگر قابل مصرف نخواهد بود و بهتر است که دور ریخته شود.

از دیگر دلایلی که می تواند در ترش شدن این محصول دخیل باشد، وجود ناخالصی می باشد، به طور مثال تولید کننده مقادیری از محصول را با شکر آب شده پر کرده باشد، از آن جایی که این مدل از عسل ها به طور خالص تنها دارای ۴۰ الی ۵۰ درصد از عسل طبیعی خواهند بود، در این صورت می تواند در اثر تغییرات مختلفی که در محیط اطراف آن صورت می گیرد، دچار تغییر طعم و مزه گردد و اغلب ترش می شوند.

اگر محیطی که عسل پونه طبیعی در آن قرار می گیرد، دارای شرایط لازم نباشد، در این حالت نیز امکان دارد که محصول دچار تغییر در طعم گردد، به طور مثال یکی از مهم ترین شرایطی که عسل پونه طبیعی باید داشته باشد، دوری از نور و گرما است، چون نور می تواند زمینه ایجاد تغییرات شیمیایی باشد و همچنین باید دقت شود که محصول هواگیری گردد و درب پلمپ شده ای داشته باشد، چون اگر هوا به درون محصول نفوذ کند، سبب اکسید شدن آن خواهد شد و به این ترتیب طعم آن ترش می گردد.

 

چند روش جالب تشخیص عسل پونه طبیعی در خانه

ریختن عسل در قاشق چوبی قرار گرفته روی پیاله

این روزها کارخانه های مختلفی اقدام به تولید انواع عسل در کشور می کنند و لازم است که با روش هایی بتوان نوع طبیعی را از مصنوعی تشخیص داد که در ادامه با چند روش جالب در این زمینه آشنا خواهیم شد؛

یکی از آسان ترین روش هایی که در منزل می توان از آن برای تشخیص عسل پونه طبیعی استفاده کرد، مخلوط کردن عسل در مقداری آب جوش می باشد، در صورتی که عسل به شکل توده در آب گرم جمع شود و به مرور زمان در آن پخش گردد، می توان از طبیعی بودن عسل مطمئن شد.

عسل پونه طبیعی در تهران برای صادرات رو در صورتی که مقابل حرارت مستقیم آتش باشد مثل آب روان خواهد شد اما دچار سوختگی و ایجاد ماده سفت قهوه ای رنگ نخواهد شد و این نشان می دهد در تولید آن شکر به کار نرفته است.

همچنین می توان چندین قطره از عسل پونه طبیعی در تهران را روی دستمال کاغذی ریخته و به مدت ده دقیقه صبر کرد، در صورتی که عسل جذب دستمال کاغذی نشود و آن را خیس نکند، می توان تضمین کرد عسل خریداری شده صد درصد اصل است.

عسل پونه طبیعی و درمان تهوع و استفراغ

برداشتن عسل با قاشقک چوبی

عسل پونه طبیعی در درمان مشکلات بسیاری می تواند کارساز باشد که مهم ترین آن درمان تهوع و استفراغ می باشد، به طور مثال مصرف آن به زنان باردار توصیه می شود، چون در این دوران به دلیل بروز تغییرات هورمونی زنان دچار تهوع های صبحگاهی می شوند که بسیار آزار دهنده است و می تواند سبب سوءتغذیه مادر شده و به این ترتیب جنین رشد نکند، برای درمان این مشکل شایع می توان ناشتا از عسل پونه طبیعی استفاده کرد که بسیار مفید است.

اگر فرد دچار استفراغ مکرر به دلیل وجود انگل در لوله گوارشی باشد هم می تواند به واسطه مصرف این محصول، به راحتی مشکل خود را درمان کند، برای این منظور باید مقداری از عسل را به همراه سیر خرد شده و آبلیمو مصرف کرد، این ترکیب جادویی می تواند لوله گوارش را از هر گونه انگل، باکتری و میکروب از بین ببرد و با پاکسازی این ارگان ها از میکروارگانیسم های بیماری زا، استفراغ نیز به طور کامل درمان خواهد شد.

در مواردی نیز ممکن است که استفراغ و تهوع به دلیل مشکلات عصبی باشد، افرادی که از بی اشتهایی عصبی رنج نی برند یا دچار استرس افراطی و افسردگی هستند، معمولا دچار تهوع می شوند، عسل حاوی موادی مانند فسفر و منیزیم می باشد، این دو عنصر می تواند سیستم ایمنی را تحریک کند تا پیام سیری را با تاخیر ارسال کند و از طرفی منیزیم موجود در آن می تواند نقش بسیار مفیدی هم در کنترل بیماری هایی نظیر افسردگی داشته باشد و آن ها را درمان نماید.

 

عرضه عسل پونه با نازلترین قیمت در تهران

عسل موم دار قهوه ای در شیشه شفاف

به منظور عرضه عسل پونه طبیعی در تهران با نازلترین قیمت، بزرگ ترین مرکز تولید در نظر دارد که این محصولات با کیفیت را به صورت کاملا مستقیم به بازارها ارائه دهد و از این طریق سبب کاهش قیمت این محصولات شود، چون با عرضه بی واسطه قیمت ها به شدت کاهش پیدا می کنند و از این طریق مشتریان می توانند خریدهای خود را در تناژهای بالا نیز انجام دهند.

جهت تهیه عسل پونه طبیعی در تهران از این عرضه کننده برتر تنها کافی است که با شماره های قرار داده شده در همین صفحه تماس حاصل گردد که در هر ساعت از شبانه روز امکان پذیر بوده و از این طریق می توان عسل پونه ارزان را به شکل غیر حضوری از این مجموعه تهیه نمود.

40 دیدگاه

    • سلام وقتتون بخیر
      شما میتوانید وارد این لینک شوید و فرم پر کنید تا مشاوران ما با شما ارتباط بگیرن و در این مورد به شما مشاوره و جواب سوالات های شمارو بدن
      https://ansahasal.ir/contact-us/

    • سلام وقتتون بخیر
      درمان بیماری های ریوی، درمان بیماریهای گوارشی، درمان و پاکسازی کبد، تقویت قوای جنسی، رفع اسپاسم و ضد تشنج، درمان اختلالات ماهانگی در بانوان، تقویت سیستم ایمنی، ضد سرطان
      اینها تمامی فواید عسل پونه هست شما میتوانید برای خرید این محصول وارد صفحه تماس با ما شوید یا وارد لینک زیر شوید
      https://ansahasal.ir/contact-us/
      با مشاوران ما ارتباط بگیرید تا در خرید عسل به شما مشاوره دهند

  • سلام، واقعا ممنون از مجموعه خوبتون، عسل هایی که ارائه میدید بسیار باکیفیت هست، من که از خریدم راضی بودم.

    • سلام، وقتتون بخیر، ممنون که مجموعه مارو برای خرید انتخاب کردید و بسیار خرسندیم که توانستیم محصولی باب میل مشتری ارائه بدهیم.

  • سلام، وقتتون بخیر، از کجا بفهمیم عسل تغذیه ای هست یا طبیعی؟

    • سلام، وقتتون بخیر، جهت اطلاع از این موارد و گرفتن مشاوره می توانید فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل کنند.
      https://ansahasal.ir/contact-us/

  • سلام، بسته بندی محصولات به چه شکلی هست و چطوری میتونیم بخریمشون؟

    • سلام، وقتتون بخیر می توانید جهت اطلاع بیشتر در مورد بسته بندی محصول و همچنین نحوه سفارش با شماره تماس مجموعه در ارتباط باشید و همچنین فرم زیر را جهت ارتباط با مشاوران پر نمائید.
      https://ansahasal.ir/contact-us/

  • سلام، عسل پونه ای که می فروشین، شناسنامه آزمایشگاهی داره که مقدار ساکارز معلوم باشه؟

  • سلام، روزتون بخیر، ممنون که زحمت می کشین و این عسل های درجه یک رو در اختیار ما میذارید، واقعا عسل های خوش طعمی هستن.

    • سلام، وقتتون بخیر، اعتماد شما افتخار ماست، خوشحالیم که تجربه خوبی از خرید از مجموعه ما داشته اید.

  • سلام، ارسال رایگان این محصولات به سراسر کشور چه شرایطی داره؟ لطف کنین راهنمایی کنین

    • سلام، وقتتون بخیر، برای این که بتوانید راهنمایی جامعی در این زمینه دریافت کنید، می توانید فرم را پر کرده و منتظر تماس کارشناسان باشید.
      https://ansahasal.ir/contact-us/

  • سلام، من قبلا ازتون خرید داشتم، الان میخوام عمده ازتون بخرم، قیمت عسل های بیست کیلویی شما چنده؟

    • سلام، وقتتون بخیر، ممنون که مجموعه ما را برای خرید انتخاب نمودید، می توانید برای اطلاع از قیمت عمده محصولات، با کارشناسان فروش مجموعه ما تماس حاصل کنید.
      https://ansahasal.ir/contact-us/

  • سلام، بابت مطالب خوبتون خیلی ممنونم، فروش عمده ای هم دارین؟

    • سلام، وقتتون بخیر، ممنون که مطالب ما را مطالعه می کنید، بله می توانید برای دریافت مشاوره در زمینه خرید عمده با ما در تماس باشید.
      https://ansahasal.ir/contact-us/

  • عسل های پونه ای که ارائه میدین چه فوایدی داره؟ درصد خلوصش چه قدره؟

  • سلام، خیلی خوبه که ارتباطتون رو با مشتریان حفظ می کنین، واقعا از مجموعه خوبتون و محصولات بی نظیرتون ممنونم.

    • سلام، وقتتون بخیر، ممنون که تجربتون رو با ما به اشتراک گذاشتید، رضایت شما افتخار ماست.

  • سلام دوستان عزیز این عسل پونه ارگانیک رو به همراه آب جوشیده ولرم مصرف کنید به پاکسازی ریه خیلی کمک می‌کنه🌹🌹

  • سلام آیا این عسل برای که مشکلات گوارشی دارند هم قابل استفاده می باشد یا خیر؟

  • سلام محصول به موقع به دستم رسید بسته بندی زیبایی داره تصور نمی‌کردم اینقدر شیک باشه🥰👌 طعمش هم دوست داشتم ممنونم ازتون🙏

    • سلام، وقتتون بخیر، ممنون که مجموعه آنسه را برای خرید عسل در نظر گرفته اید، خوشحالیم که از محصول مان راضی هستید.

  • سلام واقعا عالی بود طعمش خیلی لذیذ بود ممنونم از کیفیت عالی عسلتون🥰🙏

    • سلام، وقتتون بخیر، خوشحالیم که کیفیت محصول رضایتتان را جلب کرده است.

  • سلام با مشاور فروش شما هماهنگ کردم محصول ثبت شد فک نمی‌کردم قیمتش اینقدر مناسب باشه ممنونم از شما😍🙏

  • سلام خواستم تشکر کنم سفارش من زود رسید چه قدر بسته بندی زیبایی داره واقعا از انتخابم برای خرید این عسل راضی هستم.

  • ارسال به کیش هم انجام میشه؟
    هزینه پست و محصول رو میشه بگید

  • سلام عسل پونه خواص بیشماری داره این تازه چند نمونه بود مثلا برای رفع آلرژی تو فصل بهار بینطیره

  • اگه اینقدر از عسلتون با اطمینان صحبت می کنید و تضمین میدید مشخص هستش که باید خالص و طبیعی باشه من می‌خوام سفارش بدم

  • دوست دارم سفارش بدم چطور باید این کار رو انجام بدم؟ کاملا خالص و طبیعی هست؟

  • سلام. وقت بخیر میخواستم بدونم میشه از عسل پونه در دوران بارداری استفاده کرد ؟

  • سلام، ارسال به رشت هم دارین؟ چقدر طول می‌کشه محصول به دستمون برسه

  • عسل پونه طبیعی دارای ساختار و تولیدی ارگانیک است و همچنین برای درمان تهوع فوق العاده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *