شیره عسل زرد شیشه ای با درپوش کاغذی

شیره عسل زرد شیشه ای با درپوش کاغذی
سبلان یکی از کوه معروف در ایران می باشد که در دامنه های آن بسیاری از زنبورداران، به تولید عسل مشغول هستند و از جمله پرطرفدار ترین عسل های سبلان می توان به عسل بهاره سبلان آن اشاره کرد، قیمت عسل بهاره سبلان درجه یک که بر اساس موارد مختلفی تعیین می شود، در این تولیدی بسیار ارزان تر بوده و می توان در مقادیر خرده و عمده آن ها راسفارش داد

دلایل محبوبیت عسل اصل سبلان

عسل بهاره سبلان درجه یک به قدری محبوبیت دارد که حتی از آن به عنوان یکی از سوغاتی های مهم اردبیل یاد می شود و دلایل مختلفی در محبوبیت آن نقش داشته که در ادامه به آن ها می پردازیم؛

• یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این نوع عسل بهاره سبلان، تنوع گیاهان دارویی مختلف در دامنه کوه سبلان است که باعث شده عسل تهیه شده در این مناطق دارای کیفیت بسیار بالایی باشند، چون زنبورها می توانند از شهد گیاهانی مانند گون، گشنیز، چهل گیاه و غیره برای تولید عسل استفاده کنند که هر کدام از آن ها دارای طرفداران خاص خود هستند.

• از دیگر دلایل محبوبیت عسل بهاره سبلان می توان به درصد ساکارز موجود در آن ها اشاره کرد، به طوری که در این عسل ساکارز زیر دو درصد می باشد که توسط دستگاه های مخصوص در آزمایشگاه ها میزان آن تعیین شده و به همین دلیل این عسل ها همراه با تاییدیه آزمایشگاهی به فروش می رسند که اعتماد مصرف کنندگان جلب می گردد.

• همچنین عسل هایی که در دامنه های کوه سبلان تولید می شوند، در کارخانه های مختلف به شکل بسته بندی درآمده و سپس به بازارها وارد می شوند و همین باعث شده که از این عسل ها بتوان به عنوان سوغاتی نیز استفاده کرد، چون بسته بندی شیکی دارند که حاوی جعبه ای همراه با قاشقک مخصوص عسل است.

عسل بهاره یونجه سبلان

شیره عسل در کنار چای

عسل بهاره یونجه سبلان، یکی از طبیعی ترین و سالم ترین عسل هایی است که از دامنه های این کوه ها حاصل می گردد و همان طور که می دانید، یونجه یکی از گیاهانی است که به وفور در دامنه های کوه ها شروع به رشد می کند و به این ترتیب شهد آن به وفور برای زنبور ها در دسترس است و همین باعث می شوند که زنبور ها بتوانند در مدت زمان کوتاه تری این عسل های اصل و طبیعی که به آن عسل بهاره سبلان گفته می شود. تولید کنند.

عسل های یونجه ای که از این منطقه به دست می آید، دارای رنگ روشن تری است و یکی از مهم ترین نکات در مورد این محصولات طبیعی این است که رنگ محصول نمی تواند نشان دهنده کیفیت محصول باشد، مثلا نمی توان گفت که عسل های تیره و یا سیاه دارای خاصیت بیش تری هستند، همچنین برخلاف تصور عموم، عسل های سیاه خاصیت بیش تری ندارند و فواید عسل زرد و روشن با عسل سیاه کاملا برابر است و نباید بین آن ها تفکیکی حاصل شد.

عسل بهاره سبلان یونجه دارای تاثیرات مثبت زیادی برای بدن می باشد، به طور مثال می توان این عسل ها را برای درمان بسیاری از مشکلات دهان و دندان به کار برد، به طوری که عفونت لثه ها را درمان می کند و از طرفی دندان ها را مستحکم تر می نماید تا دچار پوسیدگی و شکستگی نشوند، از طرفی لازم به ذکر است که مصرف روزانه این عسل طبیعی، می تواند انواعی از سردرد های میگرنی را درمان نماید و به عبارتی مثل مسکن عمل خواهد کرد.

عسل بهاره زرشک سبلان

شیره عسل قهوه ای

عسل بهاره سبلان در انواع متنوعی مثل عسل زرشک هم وجود دارد، این نوع عسل نسبت به سایر عسل های طبیعی، کمیاب تر است و همین باعث می شود که از لحاظ قیمت، ارزش بیش تری هم داشته باشد، هر چند هم فقط قیمت نبوده و حتی از لحاظ غذایی نیز ارزش بسیار بالایی دارد، چون این محصولات حاوی مقادیر زیادی از انواع ویتامین ها و عناصر می باشد که می تواند حتی بهتر از قرص های مینرال عمل کند و بسیاری از کمبود های بدن را جبران نماید.

همچنین مصرف عسل بهاره زرشک سبلان برای درمان فشار خون نیز بسیار موثر است، به طوری که با مصرف این محصول می توان تضمین کرد که فشار خون فرد همواره در محدوده ثابتی قرار می گیرد و مهم ترین عامل آن وجود مقدار زیادی پتاسیم در ساختار محصول می باشد، به طوری که این پتاسیم ها می توانند جانشین مقدار بالای سدیم شده و از این طریق فشار متعادل تر گردد، چون افزایش مداوم آن می تواند آثار زیانباری به مرور زمان ایجاد کند.

لازم به ذکر است که عسل هایی که از شهد زرشک ایجاد می شوند، دارای رنگ تیره تری هستند، به طوری که اغلب به رنگ قهوه ای دیده می شوند و برای این که بتوان این محصولات را از کندو ها استخراج کرد، باید از دود هیزم استفاده نمود، چون زنبور های وحشی که برای تولید این عسل ها به کار گرفته می شوند، تنها از دود هیزم برخی از درختان فراری هستند و به هیچ وجه از مواد شیمیایی برای دور کردن این حشرات استفاده نخواهد شد، چون می تواند ارزش و کیفیت عسل بهاره سبلان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

عسل بهاره گشنیز سبلان

شیره عسل قهوه ای در کنار گیاهان دارویی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی از شهد گیاه گشنیز نیز برای تولید عسل بهاره سبلان  استفاده می شود، البته گفتنی است که شهد یک گیاه تنها توسط زنبور ها انتخاب می شود و زنبورداران تنها در مستقر کردن کندو ها برای تولید عسل نقش دارند، چون زنبور ها جذب گیاهانی با ویژگی های خاص می شوند، به طور مثال گیاه گشنیز دارای گلبرگ های رنگارنگ می باشد که برای زنبور ها نشانه شهد فراوان گیاه مورد نظر می باشد و به این ترتیب انتخاب گیاهان از سوی زنبور ها اتفاقی نیست.

شکوفه های گیاه گشنیز طی دو الی چهار هفته اول بهار باز می شوند و زنبور ها می توانند از این گیاهان میزان بسیار بالایی شهد استخراج نمایند، از آن گذشته این که شهد این گیاه به نحوی است که پس از تبدیل شدن به عسل به ندرت ممکن است که رست ببندد، مگر در شرایط خاصی که شامل دمای محیط کم و همچنین روش نگهداری می باشد، این نوع عسل طبیعی دارای ویسکوزیته نسبتا بالایی نیز می باشد که همان غلظت بوده و افزایش غلظت یک عسل نشان می دهد که محصول دارای کیفیت بالایی است.

از عسل بهاره سبلان گشنیز می توان برای درمان و پیشگیری از بیماری دیابت استفاده کرد، در واقع با این که این عسل طبیعی، یک محصول کاملا شیرین و قندی به شمار می آید، اما گلوکز موجود در آن که عامل بیماری دیابت و افزایش قند خون است، تنها حدود بیست درصد است و مابقی قند های طبیعی موجود در انواع عسل بهاره سبلان، نه تنها قند خون را افزایش نمی دهند، بلکه در متعادل نگه داشتن آن نیز بسیار موثر می باشند، از جمله این قند های طبیعی نیز می توان به فروکتوز اشاره کرد.

 

درمان بیماری های مختلف با عسل سبلان

قاشق چوبی آغشته به شیره عسل قهوه ای

با استفاده از عسل های طبیعی سبلان می توان طیف گسترده ای از انواع بیماری ها را درمان کرد و همین سبب شده عسل در پزشکی جایگاه ویژه ای پیدا کند، مثلا از عسل می توان به عنوان یک داروی طبیعی در درمان بیماری های دهان و دندان استفاده کرد، چون به واسطه داشتن خاصیت آنتی باکتریالی، در درمان عفونت لثه و همچنین پیشگیری از پوسیدگی دندان نقش خواهد داشت.

عسل به عنوان یک ماده ضد سرطان شناخته می شود، به همین دلیل می تواند در تسریع درمان انواع سرطان و تومور موثر باشد، چون دارای آنتی اکسیدان می باشد که از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کرده و آن ها را نابود می کند.

عسل بهاره سبلان درجه یک در صورتی که همراه با دارچین مصرف شود، باعث درمان بیماری های کلیوی مانند سنگ کلیه خواهد شد، چون پتاسیم موجود در آن سبب افزایش ادرار شده و با افزایش آن سنگ های کلیه حل می شوند و همراه با ادرار از بدن دفع خواهند شد، همچنین افزایش ادرار تاثیر به سزایی در کاهش ابتلا به عفونت های مجاری ادراری خواهد داشت و سلامت دستگاه ادراری تضمین می شود.

عرضه مستقیم عسل بهاره سبلان درجه یک

ظرف شیشه ای کوچک حاوی شیره عسل قهوه ای

در عرضه مستقیم عسل بهاره سبلان درجه یک، خود تولیدی نقش داشته و می توان از طریق این تامین کننده بزرگ، بهترین عسل های تولید شده به شکل ارگانیک و طبیعی را به بسته های گرمی و کیلویی تهیه کرد، چون در این مرکز عرضه بی واسطه عسل، محصول به شکل انبوه تولید شده و می تواند تقاضاهای عمده را نیز تامین کند.

مشتریان عزیز در صورتی که مایل به خرید از این مرکز عرضه هستند، می توان در هر ساعت دلخواه با اپراتورهای فروش در تماس باشند و عسل های درجه یک سبلان را از طریق آن سفارش دهند تا در مدت زمان بسیار کوتاهی، محصول مورد نظر به دست خریدار برسد.

یکی از مهم ترین مزیتی که عسل بهاره سبلان مجموعه آنسه دارد، این است که از بسته بندی بسیار مناسبی برخوردار است، به طوری که معمولا در شیشه های بسیار شکیل که با قوطی های مخصوص پوشیده می شوند، ارائه می گردند.

13 دیدگاه

  • سلام برای تهیه معجون ازش استفاده کنید هم طعمش عالی میشه و هم باعث پاکسازی بدن میشه.

  • سنگ کلیه و درد حاصل از آن منو کلافه کرده بود ولی با ۲۰ روز مصرف این عسل بهاره سبلان سنگ کلیه من دفع شد.این عالی بود

    • سلام، وقتتون بخیر، ممنون که اعتماد کردید و از مجموعه ما خریدتون رو انجام دادید، خوشحالیم که توانسته اید سلامتی خود را دوباره به دست آورید.

  • عسل بهاره سبلان واقعا درجه یک و بی نظیر بود از طعمش خسته نمیشی😍

    • سلام، وقتتون بخیر، خوشحالیم که از عسل ها کاملا راضی هستید، ممنون از نظرات خوبتان.

  • عسل سبلان از نوع عسل هایی است که خواص شگفت انگیز داره دوستان عزیز برای کنترل ودرد میکروب معده پیشنهاد میدم مصرفش کنید

    • سلام، وقتتون بخیر، ممنون که از این مجموعه عسل خریداری کردید و نظرتون رو هم بیان نمودید.

  • عسل سبلان تو طب سنتی جایگاه ویژه ای داره چون هم درمان کننده هستش و ارزش غذایی بسیار بالایی داره

  • عسل سبلان رو تعریفش رو زیاد شنیدم می‌خوام الان سفارش بدم ممنون میشم راهنمایی کنید🌹🥰🙏

  • یکی از دلایل پرطرفدار بودن عسل سبلان کیفیت آن می باشد زیرا این عسل درجه یک هستش

  • عسل سبلان سوغات کدوم استان هستش؟ چون تعریف کیفیتش رو خیلی شنیدم🌹

  • فروش مستقیم یعنی چی؟
    یعنی با قیمت تولید می تونیم خریداری کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *