شان عسل طبیعی کوهی مربعی

شان عسل طبیعی کوهی مربعی

برای خرید عسل طبیعی کوهی باید به معیار ها مختلف و فاکتور های زیادی از جمله نوع کیفیت عسل و خود عسل توجه داشت تا قیمت آن تعیین گردد.

آیا عسل طبیعی کوهی در کشور وجود دارد یا خیر؟

عسل و زنبور روی آن

عده ای براین باور هستند که عسل طبیعی که از کندو هایی از کوهستان ها و دشت ها برداشت می شود، طبیعی نیست و عسل تغذیه ای هست (یعنی به زنبور کارگر به جای شهد گل، آب و شکر و یا قند مصنوعی به زنبور عسل داده می شود.) و اگر هم باشد و تشخیص آن بسیار دشوار هست و از قیمت بالایی هم برخوردار هست.

ولی اینطور نیست، چرا که در کشور عسل طبیعی را از کندوهایی که در کوهستان ها، باغ های مرکبات، دشت های طبیعی که از گل های زیادی پوشیده شده هست و دیگر جاهایی که زنبور عسل می تواند از گرده و شیره آن برای عسل استفاده کند برداشت می شود ( اما نسبت عسل طبیعی که از کندو هایی که در کوهستان ها، دشت ها، باغ ها و مابقی مکان ها گذاشته شده از عسل تغذیه ای یا تقلبی که در بازار موجود هست نسبت آن کمتر هست.)

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که عسل طبیعی کوهی دارد، این است که به سختی به دست می آید، چون زنبور های وحشی تلاش می کنند که شیره عسل را در محلی که از دسترس شکارچیان و سایر حیوانات در امان است، تهیه کنند، مثلا در داخل شکاف صخره های صعب العبور این عسل ها را درست می کنند که نیازمند افراد ماهر و متخصص برای استخراج آن ها است و سختی این کار بسیار بالا خواهد بود، چون خطرات زیادی برای استخراج کنندگان دارد.

عسل طبیعی کوهی اصل را چگونه تشخیص دهیم؟

عسل موم دار طبیعی

روش های مختلفی برای تشخیص این که یک عسل طبیعی و اصل است یا نه وجود دارد، اما برخی از روش ها بسیار کاربردی تر با درصد خطای بسیار پایین هستند و به همین دلیل اغلب مورد استفاده قرار می گیرند و در ادامه به تشریح این روش ها خواهیم پرداخت؛

یکی از راحت ترین روش ها که می توان با در دسترس ترین مواد برای تشخیص عسل طبیعی کوهی از آن استفاده کرد، مخلوط کردن مقداری از شیره عسل در آب است، اما مهم ترین نکته این است که آب مورد نظر نباید دمای بسیار بالا یا پایینی داشته باشد و مناسب ترین آب، آب ولرم خواهد بود و اگر عسل طبیعی کوهی کاملا اصل باشد، در این صورت در آب ولرم حل خواهد شد و اصلا نا محلول باقی نمی ماند.

از دیگر روش ها که اغلب برای سنجش میزان شکر موجود در عسل ها از آن استفاده می کنند، این است که مقداری از عسل را در محیط های باکتریایی قرار می دهند، حتی عسل حتی ذره ای هم شکر نداشته باشد، به هیچ وجه فاسد و خراب نمی شود، اما اگر شکر داشته باشد باکتری ها به سرعت بر روی آن رشد می کنند و به این ترتیب می توان متوجه شد که عسل مورد نظر اصل نیست و از نوع تغذیه ای می باشد.

عسل طبیعی کوهی اصل را همچنین می توان با قرار دادن در حرارت هم شناسایی کرد، عسل های اصل نسبت به حرارت خیلی بالا مانند شعله مستقیم بسیار حساس هستند و زود تبدیل به مایع چسبناک می شوند که این نشان می دهد در ساختار آن هیچ گونه شکری وجود ندارد، وجود شکر می تواند باعث شود که عسل در مجاورت شعله های مستقیم تغییر رنگ واضحی بدهد و معمولا هم قهوه ای یا سیاه می شوند.

نام محصول عسل طبیعی کوهی
رنگ محصول زرد، قهوه ای، مایل به سرخ، سیاه
ویژگی های محصول غلظت بالا، قوام زیاد، مزه شیرین، ماندگاری طولانی مدت
مزیت محصول مناسب برای درمان بیماری های پوستی، کلیوی و کبدی، مناسب برای درمان سرماخوردگی و بیماری های عفونی
مدت زمان ماندگاری چندین سال در صورت نگهداری صحیح

دلایلی برای مصرف روزانه عسل طبیعی کوهی

تصویری از شیره عسل در طبیعت

به نظر می رسد که مصرف عسل طبیعی کوهی از همان دوران قدیم هم رواج داشت، با این تفاوت که امروزه دلایلی پزشکی مختلفی برای مصرف روزانه عسل کوهی طبیعی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره ای کوتاه می کنیم؛

اول این که مصرف عسل طبیعی کوهی اصل تاثیر بسیار زیادی بر روی کبد و کلیه ها دارد و برای همین هم به کسانی که مصرف انواع دارو های شیمیایی در آن ها بالاست، بسیار توصیه می گردد، چون در این صورت می توان کبد را سم زدایی کرد، کبد عضو مهمی در متابولیسم دارو ها هست و اگر بتواند به درستی کار کند، فرد زندگی سالم تری خواهد داشت و به این منظور باید روزانه حداقل دو الی سه قاشق از این عسل ها استفاده کند.

پتاسیم عسل کمک زیادی هم به کاهش درد های کولیکی کلیه در افراد مبتلا به سنگ های کلیه خواهد کرد، چون پتاسیم افزایش ادرار می دهد و سنگ ها را در ادرار حل می کند.

می توان عسل طبیعی کوهی را در هر نوع ماسکی که برای پوست یا مو استفاده می شود ، به کار برد، در این صورت دیگر لازم نیست که نگران مشکلات پوستی مختلف شد، چون تمام ویتامین ها و عناصر مورد نیاز پوستی تامین می شود و به این ترتیب پوست بسیار صاف و درخشان می شود و همچنین اگر پوست مستعد انواع جوش می باشد، با این عسل ها دیگر زمینه ای برای فعالیت باکتری ها وجود ندارد.

عسل طبیعی کوهی را می توان برای درمان زخم معده استفاده کرد، این بیماری این روز ها بسیار شایع است و مهم ترین دلیل آن تغذیه بسیار نادرست می باشد، به این منظور می توان در رژیم های غذایی خود از این مدل خوراکی های طبیعی مثل عسل استفاده کرد ، عسل اجازه نمی دهد که اسید معده بیش از حد ترشح شود و به این طریق سلول های معده از آسیب در امان هستند و زخمی هم ایجاد نمی شود.

مروری بر تجارت انواع عسل طبیعی کوهی ایرانی

بسته بندی عسل طبیعی

این روز ها تجارت انواع عسل طبیعی کوهی بسیار موضوع داغی است، چون عسل طبیعی کوهی تبدیل به یکی از کالاهای محبوب ایرانی شده و کشور های مختلفی به جمع وارد کنندگان این محصولات اضافه شده اند و مهم ترین نکته در تجارت انواع عسل طبیعی کوهی ، کیفیت آن است، همواره کیفیت می تواند مشتریان زیادی را به خود جلب کند و از این طریق کشور ها معمولا مقدار سفارشات خود را به صورت سالیانه افزایش می دهند.

از طرفی گفته می شود که مهم است برای گسترش تجارت محصولاتی مثل عسل طبیعی کوهی ایرانی که نسبتا کالای کمیابی هم به شمار می آید، بازار های در دسترس کشور ها را مورد بررسی قرار داد، در این صورت می توان مشتریان زیاد و جدیدی را پیدا کرد که این کالا ها را به آن ها عرضه نمود، به این طریق گسترش تجارت عسل بسیار مثبت و کاربردی خواهد بود که تاثیر زیادی در افزایش صعودی سود حاصله هم دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی نوع بسته بندی هم می تواند بر تجارت این محصولات تاثیر بگذارد، مثلا در صورتی که عسل ها در شیشه هایی با طرح های جذاب مثل شیشه های قلبی شکل بسته بندی شوند، در این صورت می تواند توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند، همچنین در ایران هم این روز ها صنعت مربوط به طراحی بسته بندی بسیار پیشرفت کرده و کمک فراوانی به رونق گرفتن تجارت عسل طبیعی کوهی کرده است.

قیمت عسل طبیعی کوهی نسبت به عسل تغذیه ای

موم عسل روی تخته

قیمت عسل طبیعی به دلیل اینکه مقدار کمی از آن در بازار موجود هست، از نظر قیمت نسبت به عسل تقلبی یا عسل تغذیه ای بالاتر می باشد، در واقع می توان پی برد که کمیاب یا در دسترس بودن یک محصول هم عامل مهمی در تعیین قیمت این محصولات می باشد و باعث تمایز ارزش آن ها شده است.

مثلا اگر قیمت یک کیلو عسل تغذیه ای در تاریخ ۲۴ ابان ماه ۱۴۰۱ قیمت پایه اش ۹۰ هزار تومان باشد، برای یک کیلو عسل طبیعی که از گل هایی که در دشت ها و کوهستان ها پوشیده شده به دست می آید، حداقل قیمتش در بازار ها از ۲۵۰ هزار تومان شروع می گردد.

ولی همیشه قیمت بالای عسل طبیعی بودن و کیفبیت بالای آن را نشان نمی دهد، چرا که عده ای بر این عقیده هستند که قیمت بالای یعنی کیفیت، یعنی اصل بودن، ولی اینطور نیست.

چرا که عده ای از شیادان این حرف باطل و اشتباه رو در میان مردم انداختند تا بتوانند سودی برای خودشان به همراه بیاورند.

چون با این حرف توانستند همان عسل های تغذیه ای را به قیمت عسل طبیعی به مردم کشور خودشان بفروشند و سودی زیادی را برای خودشان به همراه بیاورند.

اگر شما قصد خرید عسل رو دارید باید با یک کارشناس محصول با تجربه و دلسوز که عسل رو کاملا می شناسد صحبت کنید و مشاوره بگیرید تا به شما در خرید یک عسل کاملا طبیعی کمک کند، مثلا می توانید این محصولات را از مجموعه عسل آنسه به صورت کاملا تضمینی دریافت نمایید، چون قبل از فروش هم مشاوران مجربی در این مجموعه حضور دارند که مشتریان را کامل راهنمایی می کنند.

 

 

 

 

 

12 دیدگاه

  • مثل همیشه محصولات تون عالی بود.عسل کامل طبیعی
    ممنونم واقعا

  • محصولات تون مثل همیشه عالی بود.عسل کاملا طبیعی
    ممنونم واقعا

  • عسل طبیعی کوهی تاثیر خوب و بسیار زیادی بر روی کبد و کلیه ها دارد

  • این محصول مرغوب غلظلت بالایی داشته و بسیار بادوام و شیرین است

  • عسل طبیعی به دلیل خواص جادویی که برای سلامت و عملکرد بهینه مغز و اندام ها دارد گزینه بسیار مناسبی برای سرودر وعده صبحانه به حساب می آید.

  • عسل کوهی را می توان در حرارت بسیار بالا قرار دارد و مقدار چسبناکی و البته شکر داشتن آن را بررسی نمود که معمولا فاقد شکر است

  • چه قدر خوب که می توان این محصول را تا زمان طولانی نگهداری کرده و از آن استفاده نمود

  • این عسل محصولی شگفت انگیز میان سایر عسل ها بوده و منحصر به فرد می باشد

  • مثل همیشه طعم عسل هاتون فوق العاده بودن، بچه های من که عاشق عسل هستن

  • سلام. وقت بخیر، امروز سفارش ثبت کنم چند روزه به دستم میرسه؟؟ ما رشت هستیم

  • عسل های طبیعی رو باید هفته ای یک مرتبه استفاده کرد
    پر انرژی پر از خواص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *